Allergitråden!
Åh vilken tur att jag hittade den här tråden!
Min dotter är har varit mer eller mindre förkyld sedan augusti. För ett par veckor sedan var vi till Barnmottagningen där de gjorde ett pricktest som visade att hon var allergisk mot hundar. Nu är det så att vi inte har några djur alls och vi träffar ingen som har djur heller så det förklarar inte hennes snuva. Hon fick clarityn och nasonex men sista veckan har plågorna blivit ännu värre. Medicinen har inte hjälpt ett endaste dugg. Hennes ögon kliar, är röda och nästan igensvullna och näsan är alldeles igentäppt. Dessutom har hon börjat bli hes med en konstig hosta. Idag såg jag att hon även fått eksem i böjvecken.
Besvären med ögonen började i april så jag var nästan säker på att det var pollen av nåt slag som hon inte tål men det visade inget på pricktestet.
Hur tillförlitliga är såna tester? Borde hon inte ha blivit bättre av den medicinen hon fått?
Jag måste ringa till mottagningen imorgon igen för såhär kan hon inte ha det. Hon mår jättedåligt av det och nattsömnen blir störd för hon är så tät i näsan.
Finns det akuttider på sjukhusen när det gäller allergi? Vi fick vänta 4 månader innan vi fick komma dit för två veckor sedan och vi behöver verkligen hjälpen nu!!
Ungen är sig ju inte alls lik. Hon är så trött och lider otroligt mycket av sina besvären.
Hoppas någon här inne vill svara!