Kavat skrev 2009-04-17 08:09:41 följande:
Hej!Ingen av mina
BVC-tanter har sett att någon av mina barn varit allergiska.Det kan bli värre men det kan även växa bort ändå. Vi fattade aldrig att dottern var äggallergisk förän hon var 2.5 år och det visade på test. Vi hade våra aningar eftersom hon vägrade kokt ägg, pannkaka, omelett, stekt ägg osv, men jag tror ju i efterhand att allergin har varit värre och var på väg bort när vi testade. Tvärt om med mjölk. Den allergin blev värre och värre, men hon är inte superkänslig för mjölk heller.Och jag tror att hon fick så många allergier pga att det dröjde innan vi kom på allergierna, men det är min egna teori. Allergin på sonen visade sig mest genom att han skrek massor, bajsade hemsk illa diarré som luktade apa och det blev blåsor direkt vid hudkontakt. Han hade otroligt ont i magen, spydde mängder, men åt mängder så han höll sin kurva. Han hade lite eksem och prickar till och från men ingen supertydligt när han var under halvåret. Så det var ingen på
BVC som trodde oss när vi frågade om han var allergisk. Han är idag allergisk mot mjölk, ägg, soja/baljäxter, vete/havre/sädesslagen mm.Så känner du att det inte står rätt till så är det nog du som får stå på dig. Eftersom ni båda är allergiska kanske de tror mer på er eftersom det är ärftligt. Sen beror det ju helt på vem man kommer till och hur barnet ser ut/är. Mina ungar har av någon anledning alltid varit "ok" när vi har varit på
BVC, mycket att titta på. Vanligaste allergierna bland bebisar är mjölk, ägg, soja, vete, fisk (torsk) och nötter.
Varken jag eller maken är allergiska mot något annat födoämne än nötter och då är han bara lite överkänslig, inte väldigt allergisk. Däremot så är hund en gemensam allergi, men jag vet inte ritkgit hur det ger utslag. Maken vet det genom test och jag är lite överkänslig då jag blir blir slickad av hundar på känslig hud eller riven hud, men inte annars.
Kan allergi hon bebisa som helammas utlösas av att jag äter det som den inte tål?
Oj, jag kan alldeles för lite om det här, märker jag, var finns det bra info om allergi och bebisar?