Inlägg från: Prince or Princess |Visa alla inlägg
  • Prince or Princess

Allergitråden!

Mama Law skrev 2009-04-29 19:51:25 följande:
    Jag studerar ju och kan ju inte säga att jag hänger med som jag ska pga allt som är hemma med barnen. Men hade jag inte haft studierna så hade jag nog gått ner mig totalt, detta är det som håller mig flytande och gör att jag kan tänka på nåt annat än sjukdomar hela tiden.... men ja ibland så undrar jag själv hur jag pallar för jag får inte direkt nån hjälp utan känner mig ganska ensam om att sköta allt!

Herregud, jag tycker så otroligt synd om dig och din Wiking! Har läst det du skrivit om under en tid (och berättar alltid för min make, som aldrig kommer ihåg nåt annat jag berättar, men detta har fastnat!) och jag lider verkligen med er! Hoppas verkligen att han växer från de flesta allergierna i framtiden, det är så jag försöker tänka om min lilla tjej.

Kramar till er!

• Prince or Princess

Kan nån hjälpa mig: Vår allergiska dotter (många allergier) på 10 mån har alltid kunnat äta banan (tror vi iaf, hon har nån gång ibland någon/några röda prickar i ffa pannan, som vi aldrig har fattat vad det beror på)

Idag höll hon hela bananen själv och åt, hade den mot hakan ganska mycket och när hon ätit klart var hakan illröd. Det lade sig efter kanske 20 min igen. Bör vi sluta ge henne banan? (den enda övriga frukten vi är säkra på att hon kan äta är blåbär, så det skulle verkligen vara tråkigt att vara tvungna att sluta med banan som hon äääälskar)

• Prince or Princess
    mady skrev 2009-05-25 22:33:13 följande:
    för "bara" prickar skulle jag inte ta bort banan.
    det var inte ens "bara" prickar, utan verkligen hela hakan. men vi ger inte tex äpple för att hon får röda prickar i pannan, hade du gett det?? *hoppas*
  • Prince or Princess
    mady skrev 2009-05-25 22:59:42 följande: