Inlägg från: mrseriksson |Visa alla inlägg
  • mrseriksson

Allergitråden!

hej hej...

Behöver hjälp i vårdbidrag ansökan:
    Sonen är 12 år

Astma daglig medicinering
    Pollen
    Glasögon
    Struma= Levaxin daglig medicinering
    Gluten...

• mrseriksson

3busfrön: Helt omöjligt är det inte att utvekla hund allergi....På första prick testen visade sonen bara björkpollen....sedan 2 år senare markerade det på hund och gråbo....har inte gjort om det sedan.....Vi hade hund som vi just omplacerat pga tidsbrist vid det tillfället och läkaren sa att ifall vi behållt han kunde det ha utvecklas till mera än markeringar.....När sonen är hos en kompis som har 5 små hundar länge brukar han få astma attacker...Han kan ej sova över där ...men visstas några timmar bara....

• mrseriksson

hej

Ni som har barn med astma...När räknas den som svår för att FB ska betala ut nått...??

Min son tar symbicort 2 g om dan morgon & kväll...+ 1 tabett singular per dag...

• mrseriksson

hej hopp

Här följer livet sin stilla gång..
    Lukas har börjat ta pollen mediciner för att det börjar nu här uppe....
    Annars mår han hyfsat....tränar simning 2 dar i veckan för konditions skull och han mår mycket bättra i astman i fuktig miljö...
    Vänter på läkar utlåtande så man får i väg vårdbidrag ansökan nån gång.....Men vet fortfarande inte hur jag ska formulera mig i den....

• mrseriksson

hej hopp

Jag bad den behandlade läkaren att skriva ett intyg åt mig...Ska posta vb ansökan imorgon...

• mrseriksson

hej hej

Men om man lägger till pollen flera diagnoser är det värt att söka dårå....Min son har pollen+astma+glute+struma.....

• mrseriksson

k kavat: personen i fråga är en tjej på 11 år och 73kg....Hennes mage kan ibland se sådär uppblåst ut...men det kan ju lika gärna vara av maten/fikat eller dricka...

Svar på tråden Allergitråden!