Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Allergitråden!

Jag hoppar med här jag med Johanna hade en dålig mage igår men vad hon stoppat i sig det har jag ingen aning om tyvärr så var hon även pipig i andningen så jag stoppade i henne lite bricanyl. Idag är magen bra och det piper inte om henne så det börjar kännas som om hon får lite andningsproblem numera när hon reagerar på något

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora

Det som jag har fått rekommenderat är att beskriva den värsta dagen/dygnet. Jag har alltid skrivit på ett löst papper och hänvisat till detta. Vi har sökt vb 6 gånger nu har vi fått fullt vb för sonen  tills han blir 19 år

• 2små2stora

MamaLaw: tycker definitivt att du ska göra en anmälan.

Sitter här och funderar över sambandet med dålig mage och pipande anding. Och vad hon kan ha fått i sig denna gång.
    Har bytt 5 blöjor med surt frätande bajs idag

• 2små2stora

Här har J testat mjölk själv. Hittade henne i köket med ansiktet fullt av chokladtårta som det var både smör och grädde i. Trodde inte att hon skulle kunna komma åt dem där men det gjorde hon visst.

• 2små2stora
    Glad och mor: Vasslepulver plus mjölk blir ganska mycket mjölkprotein. Jag skulle ha gjort lasagnen utan att använda mixpåse de innehåller oftast en massa konstigheter. Pröva med lasagne som du gör själv och ha de 1dl vanlig mjölk och resten havredryck. När jag gör brukar jag göra sås på sammanlagt 1 liter vätska.
  • 2små2stora
    Glad och mor skrev 2009-04-08 09:10:50 följande:
    Tack 3Busfrön, jag gjorde på en liter också, resten var vatten...jo, jag funderar om det var övriga ingredienser som strulade... Jag kan väl inte ha förstört nå´t hoppas jag? Tycker du jag ska vänta ett tag innan jag provar igen?
    Vänta 1 dag så att han får hämta sig, skulle gissa på att immunförsvaret är extra allert idag.

Försök att använda så rena råvaror som möjligt när du introducerar mjölk.
  • 2små2stora

Nu har vi varit hos dietisten och fått energitillskott till Johanna. Så nu hoppas vi att hon börjar gå upp i vikt.

• 2små2stora
    Alicia05sMamma skrev 2009-04-09 21:23:20 följande:
    Hej allihopa & Glad påsk på er Här väntar vi fortfarande på att vår läkare ska ringa. Skulle ringa oss inom 1 vecka. Nu har det gått 1,5 vecka *morrar* Så imorgon bitti ska jag ringa upp & fråga va i hela friden det är frågan om, när vi ska måste ringa 100 femtielva ggr själva. Såhär är det varje ggn det sägs att hon ska ringa oss Skärper hon inte till sig nu & tar oss på allvar nu så byter vi läkare omgående. Hon har ju fått medelandet via akutet och läkaren som tog emot oss för 1,5 vecka sedan efter att vi tvingades ringa 112. Trots att läget blev så akut så ringer inte människan... Kommer kasta mig på telefonen såfort dom öppnar imorgon bitti
    Dålig stil,att inte höra av sig men är det öppet i morgon när det är långfredag?
  • 2små2stora
    Alicia05sMamma skrev 2009-04-09 21:31:33 följande:
    Ja man bli så förbannad, för att tala i klarspråk. Jodå 08.15 imorgon kan man ringa in
    Vad bra häng på luren då.
Svar på tråden Allergitråden!