Inlägg från: Alicia05sMamma |Visa alla inlägg
  • Alicia05sMamma

Allergitråden!

Amulett skrev 2009-05-28 08:14:03 följande:
    Usch vad jobbigt!!! Går febern inte ens ner direkt när hon fått medicinen? Antar att du har testat att ge Ipren och Panodil samtidigt? Hoppas hon snart mår bättre!!!
    Nä febern går bara ned typ 1 grad och där stannar det till en stund innan den går upp igen Nu har den sjunkit lite igen. Har precis pratat med Hc och vi ska fortätta ge ipren på maxdos för att hon inte ska börja feberkrampa och ge mkt vätska. Sticker den iväg upp till 41 grader igen så skulle vi ringa.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-05-28 10:33:59 följande:
    Aliciasmamma: ge ipren och alvedon varvat. dvs börja med ipren tex kl 08, 16, 00. Ge alvedon 06, 12, 18, 02. Då har hon hela tiden något febernedsättande i blodet. Hoppas att hon piggar på sig snart. Jag kan på tisdag den 2:e men inte så sent som kl 15. Vi har utvärdering av Siris stödtimmar med rektorn då. kramar
    Det fick hon igår, men det bet inte tyvärr. Läkaren sa att ibuprofen tar bättre vid så hög feber. Så hon skulle bara ha de istället. Nu har hon somnat och febern håller sig i schack än så länge * ta i trä *
  • Alicia05sMamma
    Snutten skrev 2009-05-28 15:30:15 följande:
    Aliciasmamma: jag menar att du ska ge både fulldos ipren och alvedon. Men omlott. Det rekommenderar de på barnakuten här.
    Ja vi provade, men eftersom alvedon inte biter på henne, så tyckte läkaren att det var meningslöst. Ibuprofen har bättre verkan och tar bättre på henne så vi har kört på det nu och börjat fått ner febern så nu ligger den på kring 38. Så jag hoppas det håller sig där nu
  • Alicia05sMamma

Träffade läkaren igår, och nu under sommaren så ska A ha aerius varje dag för att förhoppningsvis då må bättre iom pollenallergin. Hoppas det ska fungera bra

• Alicia05sMamma

Av misstag råkade jag i helgen ge A kokta morötter i maten. Dietisten har ju varit tveksam till att hon inte tål det. Men i helgen visade hon reaktion med buller & gång. Jösses amalia vad hon blev dålig i magen Så nog reagerar hon alltid oavsett om den är rå eller kokt.

• Alicia05sMamma

Vart i hela friden kan jag köpa bovetemjöl ?

Är bovetemjöl samma som boveteflingor ?

Har letat efter bovetemjöl både på citygross och på konsum men utan resultat.

Jyttemjöl vad är det för mjöl ?

• Alicia05sMamma
    Blå Flygare skrev 2009-06-01 14:31:55 följande:
    på coop forum har de bovetemjöl, dock bara saltå kvarn (risk för kontamlerination) På ica har de andra tror jag. Bovete är lite som havre. Flingor är som havregryn, och mjöl är som havremust ungefär. Dock speciell smak på bovete. Jyttemjöl innehåller rätt mycket bovete, men också guarkärnmjöl om jag minns rätt. Och lite annat En mjölmix mao. Naturligt glutenfri.
    Tack snälla Då ska jag leta på Ica om jag kan hitta det där

Hittade recept på cokladbollar på allergimat.com och där använde dom bovete flingor, så jag tänkte jag skulle testa
  • Alicia05sMamma
    Kavat skrev 2009-06-01 16:14:52 följande:
    Alicias mamma, Blå Myran minns helt rätt. Jag gjorde rabarberpaj på maizena och boveteflingor, blev supersmarrigt! Jag använder boveteflingor istället för havregryn och bakar bröd på mestadels bovetemjöl. Funkar toppenbra. Dock har jag kommit fram till att det är bra att ha även maizena eller liknande i som är mer finfördelat också. Tyckte det blev lite för stora korn i tidigare, men jag är känslig för konsistens. Dessvärre reagerade min lille på Saltå Kvarns, så de vågade inte garantera att det är fritt. Ännu... Men GoGreen och Risenta brukar finnas, annars bör de kunna ta in.
    Tack snälla för tipsen
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-01 17:06:06 följande:
    Har fått veta idag att i fredags togs det beslut i mitt VB ärende hur mycket vi får fick jag inte veta utan det får jag reda på när beslutet dimper ner i brevlådan vilket borde bli i morron eller på onsdag.... ÄNTLIGEN
    Men åh vad glad jag blir för er skull att höra att det äntligen är klart
    Håller tummarna hårt för att ni får ett helt vb.

/ kram
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-06-01 18:25:00 följande:
    Jag har faktiskt bestämt mig för att om det är under ett helt så ska jag överklaga för så mycket extra tid tar det per barn så jag har rätt till ett helt minst! Så jag ger mig inte nu!
    Det tycker jag du gör helt rätt i. Absolut att ni ska ha ett helt minst, utan tvekan.
    Det är det minsta man kan begära efter allt ni går igenom varje dag.
Svar på tråden Allergitråden!