• mady

Allergitråden!

gällande FK lägger de inte två fingrar i kors för att kolla något, du får nog allt bifoga det du vill att dom ska ta hänsyn till

Tyvärr sågar de friskt i ansökningarna på det man anser är merkostnader Lycka till, skriv och berätta hur det går.

• mady
    2små2stora skrev 2009-06-08 21:04:06 följande:
    Jag har sökt vb 4 gånger för min son och det jag har lärt mig är att skriva ned ett dygn. Så som det kan se ut när det är som värst på ett separat papper. Och hänsvisa i fk's blankett till detta. Jag har fullt vb samt den lägsta merkostnads delen för min son.  Vi fick först 1/4 när han var 4 år när han var 6 fick vi 3/4 och när han var 8 fick vi helt vb.  Dessutom måste man tänka framåt när det gäller vb hur kommer det att se ut om 1 år osv.
    Får jag fråga vad han har för problematik eller vad man ska kalla det.
  • mady

göra mmf? vad menar du? Jag ska göra tårta till examen och gör kolageggan till ett lager, men vad mer???

Tips och idéer tack

• mady

panik!!!! mit superrecept på tårbotten utan mjölk och ägg är borta Någon som har ett äggfritt recept på tårtbotten. FORT SNÄLLA!

• mady

Mama Law skrev 2009-06-09 18:20:17 följande:

Här är det nog risk för att vi får åka in med minstingen Towa ikväll/natt. hon har inte haft direkta problem med astma förut men nu så har hon det tungt.... vill ju inte ge av killarnas mediciner heller, men va tvungen nu så får se hur det löser sig.....
    inte det oxå Hoppas det bara är en förkylning, håller en tumme
  • mady
    Miralicia skrev 2009-06-09 18:30:41 följande:
    Fast man får ju inte räkna hela kostnaden för mjölken utan enbart merkostnaden jämfört med vanlig mjölk (tex rismjölk 22:-/l så får du inte räkna 22:-/l för mjölken utan man får räkna bort kostnaden för vanlig mjölk tex 8:-/l, så det är bara merkostnaden på i det här exemplet 14:-/l som får räknas med som merkostnad.
    så räknar det hur många liter de anser det gå åt. Tok mycket för lite om man säger så....
  • mady

tack men jag måste vara korkad, vad är sp? För mig är det ett shampo

det måste vara som så´nt där fluff man kan få på mjukglassen i danmark, mums...

• mady

så om jag fattat detta rätt så tar man mmf som lock istället för marsipan. Gör man den ena dagen så den får stelna, kavlar och täcker över?

Finns något mer exakt recept? Fniss, jag som hatar recept och brukar höfta till.

Min tårta tänkte jag köra med kolamojjan i ett lager, rårörda hallon i lager två och mmf som täcke.

Fungerar det att lägga bär på? Nä, då smälter det väl, får bli tjusigt strössel.

Tur att jag ska plugga i morgon, handlar nu, sätter en dotter på att göra botten, så får jag fixa det andra sen och lägga in tårtan i morgon fm. Kan jag ha på locket direkt då? Den torkar inte utan lock eller plast.

• mady
    Miralicia skrev 2009-06-09 19:43:11 följande:
    Då är det bara att kontra med vad den mängd deras norm från KoV uträkning ger i verkligheten - dvs 2 dl mjölk & 1 dl motsvarighet till fil/yoghurt och sen hävda att det inte räcker eftersom enbart för att täcka kalciumbehovet så går det åt 5 dl mjölkersättning/dag. Och sen tillägger man att det räkneexempel som Konsumentverket har gjort i sin mjölkfria-kostuträkning faktiskt nämns som ett EXEMPEL och att de även skriver att det är merkostnadssumman xxxx:- (vad nu den är som jag inte har i huvudet) för mjölkfri kost PLUS DEN FAKTISKA KOSTNADEN FÖR MJÖLKERSÄTTNINGSPRODUKTER!Det var vad jag argumenterade med, med hänvisning till vad KoV faktiskt har skrivit själva och som jag förmodar är det som FK grundar sina merkostnadsnormer på, och jag fick igenom den faktiska extrakostnaden för såväl rismjölk som tillsatsfri kokosmjölk
    hmmmmmmm då ska jag räkna om och komplettera min överklagan Tack, om jag orkar....
  • mady

Mama Law skrev 2009-06-10 06:37:29 följande:

Natten har varit relativt lugn med towisen, men är fortfarande tungandad får se om det blir en sväng till barn akuten för konsultation när jag ändå ska till skolan i falun!
    JS är borta men H är där....
Svar på tråden Allergitråden!