trållmor skrev 2009-05-07 21:15:44 följande:
Ni är verkligen guld värda här i tråden, med era råd och era erfarenheter! Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev för någon vecka sen hit och bad om råd om vår son Mattis. Barn- och ungdomsmedicin nonchalerade RAST-testet som visade på komjölksproteinallergi, och efter mycket om och men så skulle vi få komma till BUM i Angered... Trodde vi vi har hamnat på Östra sjukhuset istället, eftersom en efter en "glömde bort" oss... så nu har vi fått veta att vi ska ta bort all mjölk i 4 veckor, och sen försöka provocera... Känns lite nervöst, må jag säga, men äntligen!!!
Vad skönt att höra att ni äntligen har fått hjälp!
Låter dock lite oroväckande att det inte blev BUM i Angered som lovade hjälpa till, men det spelar kanske ingen roll nu när ni har hjälp!
Jag misstänker att de vill kolla så att det faktiskt är reaktion på mjölken så det inte är fler saker. Men visst hade han utslag på fler saker på testerna?
Om jag minns rätt så skulle jag gett mjölkfritt i en månad och mår han bra då, ja då får ni väl själva ta ett beslut om ni vill procera. Kan vara bättre att fortsätta mjölkfritt om ni VET att det är det. I och med att han har många symptom och om alla försvinner och han dessutom visar på allergi på tester är det ju inget snack om saken.
MEN om han inte är ok efter en månad så skulle jag tyckt att det vore bättre att ta bort ytterligare misstänkta allergener så att han blir bra - helt bra - innan ni provocerar. För är det flera saker är det lurigt. Och han verkar ju inte må så bra i dagsläget. Det är vad jag hade gjort. Men hör med läkarna efter en månad innan ni provocerar om han inte är bra.
De är aldrig omöjliga att ha att göra med och ni vet faktiskt bäst. Viktigt att er lille kille får må bra nu! Kram!