AmoreElin skrev 2009-05-13 13:17:39 följande:
Varifrån fick ni remissen? Vet ni numret till den i Kungsbacka t.ex? Var nu hos allergiläkaren och bara för att det ej har visat ngt på pricktest el RAST så sa han att Ebba inte är allergisk och att vi kan ge henne vanlig föda och ta hem hunden om vi vill. Sen var han riktigt otrevlig mot mig och sen sa att att vi bara var lite nervösa första gångs föräldrar som kanske "letade" efter symtom! JÄVLA MÄNNISKA- för det första ska vi aldrig gå tillbaka dit och för det andra lever vi med Ebba dygnet runt och känner henne bäst och vi är inte alls första gångs föräldrar. ÅÅÅHHH vad man blir förbannad!!!
Se länk till telfonnr i inlägg 983.
Ring och prata med dem och hör vad de tycker ni ska göra. Remiss skriver läkaren ni har, men jag hade t.ex fått komma till NÄL utan remiss och i Kba hade de också fixat det om jag inte fått remiss.
Men om du pratar med dem och ser vad de säger och du är välkommen dit så och sen ringer till läkaren ni har och säger att du ska ha en remiss skickat dit så skickar han med största sannorlikhet. Har du inte pratat med dem däremot så kommer han säkert sätta sig på tvären, men om du redan pratat med dem och de tycker du ska komma, ja, då hamnar det i ett annat läge.
Lycka till, du får rapportera här sen!
Blir så ledsen och arg när jag hör hur ni blir bemötta.
Men du ska veta att ni inte är ensamma. Vi bytte läkare 2 gånger på 6 mån pga att de inte trodde/lyssnade på oss.