Allergitråden!
Vi kanske kunde hinna med en date i veckan så kan ni få testa en?
Blå Myran,
Tipsar om Sempers glutenfria flingor, de smakar som Kellogs special K, men är dyra.
B&P har även Quinoaflingor och Boveteflingor. De på Bovete gillar jag bäst. Äter även deras müsli med banan och kokos. Ofta blandar jag alla ovanstående och äter med mjölk, youghurt eller blåbässoppa.
I ditt fall, funkar ju inte laktosfria mjölkprodukter, men det är helt ok med nypon eller blåbärssoppa! Blir ju lite mer mat. Bör även kunna ätas med risdryck, det tycker iaf lilleman är gott, men så är han ju uppvuxen på risdryck.
Annars så tycker jag att risgrynsgröt kokad "på riktigt" med risdryck och extra vaniljsocker är helt ok men saftsoppa till! Även om det görs för sällan här. Den kan ju stå länge i kylen också, så man behöver ju inte koka varje dag.
mady, har dålig koll på pollen, men halsont tycker jag vi har länge här efter förkylningar. Speciellt på morgon och kväll och när man har ansträngt sig och blivit andfådd. Tänkte på studsmattan.. Men det var bara en fundering här ifrån att just ansträngning gör ju det mesta värre, även om de i erat fall troligtvis även är pollen bakom.
Lite ot, men måste klaga lite.
Att man aldrig kan hålla sig bra då. Hela förra veckan var vi sjuka, i måndags fick jag i alla fall gjort gastron! Äntligen avklarad. Blev sövd så jag minns ingenting. Rekomenderas om ni skulle behöva det.
Sen försökte jag få tag i hudkliniken för att jag inte fått provsvar, tror ni inte att de har förstört? provet då. Så jag kommer aldrig att få något svar. Och gastron är ju försenad med 6 veckor, så den kommer väl heller inte visa något eftersom jag inte äter gluten längre.
Maken blev dålig igen, men är nu lite bättre i alla fall.
Sen kraschade min rygg igår och är värre idag och vi har kalas flera dagar nu i helgen. Kul, kul... Bläääähhh...
Annars så är det bra här hemma.
Vi har gjort glass och glass och glass. Körde med säkert kort denna gång. Glasstårta. Vi får väl se hur det blir, men jag hoppas att det blir gott!
hönsmormors dotter skrev 2009-05-20 20:43:39 följande: