Allergitråden!
Hej!
Stor kram till MamaLaw!!!! Fattar inte hur du orkar och tycker att ni borde ha 1/1 bara till Wiking!! Hoppas ni får MINST 3/4!! *håller tummarna*
Till AmoreElin, tycker det är konstigt att ni inte får Nutramigen på recept??? Mina barn har alltid fått även att de reagerar bara när man provocerar (och proverna visar inget). Lillen får Neocate på recept utan pos provsvar på mjölkallergi. Byt läkare om du kan!! Och jag tycker även att det är konstigt hur dom kan tro att din dotter reagerar på pricktest om hon har fått massa allergimedicin dagen innan?? Eller missuppfattade jag det hela? Om man skall testa någonting så måste man vara utan antihistamin minst 7 dagar och har man haft en allergisk reaktion så tar det 4 veckor innan antikropparna syns i blodet igen! det borde alla barnallergiläkare vara medvetna om, hos oss vet tom sköterskorna detta.
Här har det oxå varit jobbigt. Lillen fick dropp hela måndagen pga kraftig magsjuka. Förra veckan var storebror mycket sjuk men klarade sig precis. Jag själv har blivit akut dålig i ryggen och skall opereras 5/6!! Men vägen kan väl bara vara uppåt nu eller?