Inlägg från: mrseriksson |Visa alla inlägg
  • mrseriksson

Allergitråden!

hej

Min son lider av pollen astma och idag har det varit jobbigt....Han har hostat hela dagen...har bricanyl+ simbicort+singular.....Han hostar fortfarande hela tiden...Vad mera kan man göra...känner att jag lider med honom nu....han kommer inte att få en godnatts sömn ifall det inte släpper snart.....

• mrseriksson

hej hopp

Lukas står på behandling för sin astma året runt...

singular och symbicort morgon och kväll....
    + sin levanxin tabeltt

Nu ser listan ut nu
    Singular+ 2xsymbicort morgon och kväll och bricanyl vid behov
    levaxin
    ögondroppar och nässpray
    allergitablett

• mrseriksson

hej hej

Han har inga besvär med ögonen...har livostin ögondroppar...mest besvär med snuva och astman....

• mrseriksson

hej hopp

Fick brev från folksam idag där lukas blivit beviljad med invad på celiacin på 2% vilket innebar at han skulle få 17.000:-.....Tycker det låter lite men det är väl bara att tacka och ta emot....
    Struman ligger vilande ett tag för att se hur det utvecklas..även den ger med invad......Han har redan astman vilande hos dom men sist jag pratade med dom ansåg dom ej att den va allvarlig nog för att ge med invad...utan vi ska vänta tills 2011 innan dom kollar han igen....:(

• mrseriksson

hej hej

Om man bara ska söka för merkostnad på FK behövs läkarintyg då med...??Känns som jag inte får igenom VB...men för merkostnad borde jag få....

• mrseriksson

hej

Snutten: Ok, har en son med pollen, astma,gluten & struma....Väntar på läkar utlåtande för att söka VB....men känns som jag har för lite att komma med för att bli beviljad VB.....

• mrseriksson

hej hopp

Ang försäkrigssbolag har vi anmält sonens astam när han va 6 år och nu struman och celiakin....struma och astman är registerard med ger inget än...Celiakin fick han för nu...

• mrseriksson

hej hopp

Känns skönt att min son är 12 år.....och förstår att han inte kan äta vad som helst...Än så länger får han bara äta saker vi är rätt säkra på....Min svärmor ( inte Lukas farmor ) är super känsligt..och hon sa åt Lukas att han kan äta dubbelnogat för det kan hon....men Lukas vill inte eftersom det står på förpackninge att den kan innehållla gluten....:)

Matkostande skenar som sagt iväg nu...han äter som en vuxen man...Funderar på ifall jag ska kräva lite mera underhåll av han pappa eftersom Lukas är bara där 6 dagar i månaden resten av tiden hos mig....Han älskar att göra toast så 2 frallor (semper toast) går det minst i veckan här....Och massa ost och mjölk...:)

• mrseriksson

En fråga till om laktos:

Om man ska prova att sluta med det för att se ifall man mår bättre vad ska man då undvika....??
    Mer än mjölk, fil, glass

• mrseriksson

ok...

Ska hälsa min kompis...hennes 11 åriga dotter har problem med magen + massa övervikt...Läkaren såg inget på blodprovet..varken gluten eller laktos men dom ska utesluta laktos och ser hur hon mår då.....

Svar på tråden Allergitråden!