• Agnes72

Allergitråden!

Än har inte kinderna blivit röda. Men det vart så i januari.
    Kanska för tidigit, han har fått havreprodukter sen igår och inte vid varje mål. Men han är "svedd" i rumpan, så brukar det inte vara.

• Agnes72

Hej igen,
    jag tror inte att vår pojke bara är kass i magen. Detta är en repris på vad han gick igenom i november-början februari.
    Inatt har han nästan inte fått en blund, kastat sig fram och tillbaka, bajsat ner sig (konstig färg och luktar fruktansvärt), haft magsmärtor mm
    Det kommer som en klocka, ca 1 h efter han fått något med havre. (fick sin välling 19.30) Idag är han helt slut.
    Det enda "nya" han ätit denna veckan är havre, och då startade problemen för honom.

Hade precis fått en fungerande vardag för honom, senaste två veckorna har hans mage varit helt ok och han har fått sova gott om nätterna.

Pratat med sjuksköterskan imorse, hon tycker det låter som att han inte tåler havre eftersom att han blev så dålig. Men hon kan inte berätta hur vi löser det med välling och gröt.
    Hon tror inte att man kan göra lapptest på så små barn, det visar sig inte enligt henne så tidigt...
    Vi får nog själv prova oss fram, vet inte hur jag ska göra med andra sädesslag, men får läsa på.

• Agnes72

Tack för stödet!!
    Så sant, man själv är den som bäst känner sitt barn och ser vad som är rätt och fel!
    Visade allt ni skrev igår för min man, och vi bestämde att nu gör vi som vi(ni) tycker och tjatar om lapptest!

Trevlig Valborg / Hoppas ni kan få en skön helg med familj

• Agnes72

Det svåra är bara, tycker jag, att jag ska utesluta mjölk. Det är då jag kör fast.

• Agnes72

Blå Myran,
    tack!
    Skriver ner dina förslag på ersättningar.

Nä, havre testar vi inte mer. Fick klart besked denna gången oavsett vad barnsjukhuset tycker. Det är ingen magsjuka. Vad jag menade var andra sädesslag.

• Agnes72

Tack för länken ang lapptest!
    Kommer vara så "jäklig" så jag skriver ut och tar med till sjukhuset i Trelleborg...

Ang pollen, jag har ganska kraftig pollenallergi, ögon/snuva/luftrörsbesvär, men tror inte att man reagerar med utslag. Röda plitor är nog förr någon matreaktion. Jag får massa vita fläckar på handflatorna, men det är inte utslag som känns, bara synliga. Vet att man kan bli så flammig av pollen.

Vår son verkar reagera på pollen, men läkaren (inte för att vår är något att skryta om..) säger att det är för tidigt att testa.

• Agnes72

K Kavat,

ska kolla mer i bloggen, behöver alla råd och tips!
    Känner mig ganska vilsen när vi upptäckte att vi absolut inte kan använda havreprodukter till vår pojke.
    Hoppas jag kan få hjälp imorgon av läkaren, behöver välling och gröt. Varit på två apotek och kunde inte få hjälp där.

Han verkar lite bättre i magen idag, verkar mer lugn och har sovit gott i natt.

Funderar över om vi själva ska försöka testa fram med övriga sädesslag? Jag kan ju baka själv, om jag inte hittar rena produkter.
    Det fungerar med vete, kanske konstigt när jag läser vad ni skriver. Men han får inte diaréer och magsmärtor, måste ju vara ok då?

Funderar över hans ständiga rinnande näsa, det beror kanske på mjölken? Hoppas det försvinner nu.
    Läkaren funderade också över pollen, jag och min man är mycket pollenallergiska.

• Agnes72

Så mycket bra information man hittar i tråden!

Tycker det är tråkigt att ni måste kämpa så hårt för att få hjälp och bidrag.

• Agnes72

Vår läkare har inte ringt idag, trots sjuksköterskan lovade... Har själv provat ringa utan framgång.

Kan jag hitta mjölkfri välling/gröt, utan havre, i handel eller apotek?
    Har försökt att hitta de sorter ni skrev, men vare sig apotektstanten eller mataffären kände inte igen dem.

Svar på tråden Allergitråden!