Allergitråden!
Kavat: Läste nu om patch test. Hur ska man få och vem ska man få i sjukvården att göra ett sådant på en tremånaders bebis?
Å hur ska man testa för hund?
Kram Johanna
Kavat: Läste nu om patch test. Hur ska man få och vem ska man få i sjukvården att göra ett sådant på en tremånaders bebis?
Å hur ska man testa för hund?
Kram Johanna
Har gett Ebba NAN nu i ett dygn och allt verkar gå bra än så länge!! Peppar peppar!!
Jag bor i Gbg!
Kram
Tack alla för att ni orkar engagera er i mina frågor om min dotter!
Jag blir snart knäpp.....
Började ju med NAN för 1 dygn sedan, men idag har hon gallskrikit emellanåt och inte haft så lätt att komma till ro...
man vet ju varken ut eller in-
Kan det vara mjölkallergi ändå?
Har det varit det hela tiden och inte hunden, eller båda två?
Är det pollen?
Vet ni hur man testar mot pollen på så små?
Kram
Ebba är 3mån.
När hunden var hemma fick hon rinnande ögon, verkade klia i halsen, och täppt i näsan. Testade 3ggr samma sak varje gång.
Men nu tycker dom då eftersom hon har testats för hund 3ggr och det ej gett utslag att vi kan ta hem honom. Men vi e tveksamma!
Sen åt hon Nutramigen i ca.1,5v och hon spydde mkt men annars inget annat.
De var dom på sjukhuset som sa att vi skulle ge henne det för säkerhetsskull men hon har ej visat ngt på pricktester 3ggr där heller och dom på barnmedicin tyckte vi kunde börja med NAN igen.

Å ögonen rinner på henne också ska jag tillägga!!!
Nej vi ska nog inte ta hem hunden igen...
Men undrar om hon e mjölkallergiker ändå
trots pricktesterna!
Varifrån fick ni remissen?
Vet ni numret till den i Kungsbacka t.ex?
Var nu hos allergiläkaren och bara för att det ej har visat ngt på pricktest el RAST så sa han att Ebba inte är allergisk och att vi kan ge henne vanlig föda och ta hem hunden om vi vill. Sen var han riktigt otrevlig mot mig
och sen sa att att vi bara var lite nervösa första gångs föräldrar som kanske "letade" efter symtom! JÄVLA MÄNNISKA- för det första ska vi aldrig gå tillbaka dit och för det andra lever vi med Ebba dygnet runt och känner henne bäst och vi är inte alls första gångs föräldrar.
ÅÅÅHHH vad man blir förbannad!!!
Vet ni när barn får flimmerhår i näsan??
Hur gamla var era barn när allergi mot t.ex pollen visade sig på prover?
Vad jobbigt ni och era barn verkar ha det med svåra allergier- det e tur för dem att dom har så sraka och underbara mammor som ni!!! 
Här funderas det fram och tillbaka ang. patchtest hemma eller bara låta priktesterna visa att Ebba inte är allergisk,,,,ja vi vet varken ut eller in!
Kram på er
SNÄLLA HJÄLP OSS:
Ni vet ju redan att vi tagit tester och läkarna har konstaterat med pricktest att hon inte är allergisk mot MJÖLK, FISK, ÄGG el Hund. Enligt RAST är hon inte allergisk mot MJÖLK el HUND.
Men vi började ju återgå till NAN i måndags och redan på tisdagen så rann hennes ögon, hon gallskrek och hon blir täppt i näsan och sover oroligt. (Nu e alla rutiner vi vant in med mat som bortblåsta)!
Vi ringde till barnmedicin som är så okompetenta så man blir vansinnig och sa taskiga saker till mig riktat till mig som mamma- men hon ringde till slut på onsdagen och sa att det kan vara mjölkallergi iaf efter att ha pratat med en läkare på Sahlgrenska sjukhuset. Det kan visa sig såhär och inte på husen.
Så efter mkt om och men skrev hon ut recept på Nutramigen.
Men Ebba gallskriker ännu, och hon hatar Nutra. Har försökt med vaniljsocker i men det går ändå inte. Vad är det med min lilla tjej?
Några tips på hur jag kan få henne bra igen?
Och på hur jag ska göra för att hon ska ta Nutra?
Och hade ni nu om ni var oss varit säkra på att det e komjölksallergi?
Super Tacksam för svar
KRAM Johanna
Tack, ja jag e helt gråtfärdig. Vet ju inte om det e NAN hon e allergisk mot och nu äter hon ju knappt Nutra och det e ju det enda vi ska ge henne. Hur ska vi få henne att äta det????
Nu tar hon Nutra bra igen. Men vi e fortfarande inte 100 på att det e komjölksallergi!!
Hur ska man kunna börja med smakisar då????
Ngn som vet hur lång tid det tar för en bebis kropp på snart 4 mån att få ur mjölkbaserad ersättning ur kroppen???
Ne jjag vet. Jag tänkte bara eftersom hon åt NAN i 2,5 dygn dessförinnan NUTRA och nu efter NUTRA