Allergitråden!
mady skrev 2009-05-19 23:01:42 följande:
Ok, då ska jag lugna ner mig lite nu. Vill ju inte att hon ska ha någon allergi alls och känner av någon rätt ologosk anledning att det är min uppgift att se till att hon inte blir allergisk...[/citat]har hon väldigt allergiska anlag? Det är så lätt att läsa in fel i allt men som sagt många bäbisar är skrikiga, kräkiga, torra och knöliga inte alls så rosenskimrande gulligt som man vill. Det är lätt att glömma bort att bara njuta av bäbisen som den är. Börjar huden spricka osv som jag skrev tidigare eller verkliga diarreer, riktigt ont gråt osv, ja då ska man söka...Njut, var lyckliga över er lilla skrutt så håller vi en tumme att ni slipper allergiträsket
Hennes pappa och farmor har mycket eksem, en del allergier, tex pollen, hund, häst, nötter och troligen en del som inte är fastställda. Maken är inte så intresserad av att reda ut vad som är felet, han lever med sina eksem och anser att det bara är så.
Jag är inte utredd, men troligen katt, hund, pollen, annanas, jordgubbar, kiwi. Ingen svår allergi där, men så att det märks.
Dottern har inte ont någonstans, har okej hud och mår mycket bra, det är bara skorven som är extrem. bvc-sköterskan rekomenderade midison(hydrokortison om nu namnet är fel) och det hjälpte ju direkt. Slutade efter en kur och hade då varit mjölkfri i nästan en vecka, men skorven kom tillbaka dagen efter vi la av.