Inlägg från: Mama Law |Visa alla inlägg
  • Mama Law

Allergitråden!

Har mailat tillbaka till handl. nu och frågat varför det inte är gjort då de sas att det skulle göras v. 10. lär väl bli svuren över på fk men men.....

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Mama Law
    Jasusu skrev 2009-04-02 15:45:26 följande:
    Vad menas med kvalitetssäkrat?
    ingen aning faktiskt.
  • Mama Law

Hoppas att det är bra med er alla och med era söta små. Här börjas det bli nervöst inför måndagen men det borde nog ska gå bra.

Sitter och blir mer och mer övertygad om att det kanske dags för en anmälan av fk för att dom håller på och söla så med mitt ärende.....

• Mama Law

Nu är vi hemma igen efter dagens strapats. Trötta och möra hoppas bara det blir bättre nu, tyvärr sa dr att vi inte skulle hoppas på för mycket men men....

• Mama Law

K Kavat Har du fått nåt svar på varför du inte fick mer än 1/4 VB?

• Mama Law
    Alicia05sMamma skrev 2009-04-06 15:02:18 följande:
    Fick brev idag från Fk att de mottagit våran vb ansökan och att ärendet ska behandlas inom 4 månader och att inom denna tid måste vi ha skickat in läkarutlåtandet gällade allergierna & astman.Stod ngt om att vi skulle fundera kring hur mkt tid som gick åt till medicinering, specialmat osv gentemot ett friskt barn tills att dom hör av sig.Allt sånt hade jag ju skrivit. Men men....Får väl dra allt 1 ggn till
    det va snabba besked måste jag säga..... det är bara till att ta tid och få det så specificerat som möjligt.
  • Mama Law
    Miralicia skrev 2009-04-06 16:20:34 följande:
    Brev om att de tagit emot ansökan fick jag också snabbt ihop med info om att de skulle behandla inom 4 månader. Men i praktiken tog det betydligt längre. Vi lämnade in lite efter mitten på april, så 4 månader hade ju gått runt månadsskiftet augusti/september, men när jag då ringde och frågade så höll de på med de ansökningar som hade kommit in i början på februari. Slutligen fick vi vårt beslut om VB och retroaktiv utbetalning i slutet på november.
    Hur mycket Vb har ni och vad har ni fått för?

Är nyfiken på hur mycket "mer" vi kommer få om vi kommer få nåt Vb överhuvudtaget....
  • Mama Law
    Miralicia Hur noga va du när du skrev hur mycket tid som gick åt för varje moment skrev du på ett ungefär eller skrev du på minuten....

Jag har tagit med den extra tid som det tar att köra Wiking till dagis då han får gå på allergi dagis i en annan kommun än den vi bor i dessutom så går inte resten av barnen på det dagiset. Har även tagit med nattspring, inhalering av olika astma mediciner, smörjning, matlagning, tvätt osv osv osv. Hoppas ju på att få 1/2 Vb på vardera kille men det är nog inte det lättaste....
  • Mama Law

Jag smörjer minst 3 ggr varje dag på wiking och 2 ggr på alvin sen kan det blir mer. Så bara det är ju ett halvt grovt sett sen till kommer all medicinering samtal mm mm mm

Kavat skrev 2009-04-06 20:39:59 följande:
    TACK! Nu ska här överklagas! Ska bara få lite ork också.
    Hejja hejja... här har du stöd till 110%. Har också siktat in mig på att få överklaga.....
  • Mama Law
    Blå Flygare skrev 2009-04-08 20:19:04 följande:
    MamaLaw: Vad fick ni för beslut från fk?
    Vi har inte fått beslut än... men har för att va på den säkra sidan börjat kavla upp ärmarna för att överklaga och behöver jag inte det så är det en bonus.... men lika bra att va inställd direkt......
Svar på tråden Allergitråden!