Allergitråden!
Någon som vet hur lång tid det tar att få svar på blodproverna? Testade för typ allt.
Någon som vet hur lång tid det tar att få svar på blodproverna? Testade för typ allt.
Jaha, skulle i dag testa o ge svea mjölk, eftersom proverna visade att det inte var någon allergi alls. Så i morse åt hon 2 skedar tårta. Några timmar senare är det blöjbyte o jag ser då att hela hon är full av små röda prickar o eksemen redan börjat arta sig i knävecken.
Så då är det ju mjölkallergi trots att proverna visar något annat. Eller?
Nu har jag funderat en hel del på det här med sveas allergi/överkänslighet.
Enligt testerna visar det ju att Svea inte har någon allergi. blodprov. Men hon reagerar ju dock ändå när hon äter vissa saker. Är det då en överkänslighet? Alltså som läkaren sa att antihistaminerna åker direkt genom huden istället för genom blodet. Alltså kan hennes reaktioner aldrig bli en livshotande reaktion, tex genom att sätta sig på andningen. Som det då kan göra vid en allergi.
Men vid en överkänslighet bör man ändå utesluta dessa ämnen, men att man då kan testa då och då och se om hon klarar av det senare? Svea har ju nu fått en salva/kräm som funkar jätte bra. Efter ett par dagar med intensivt smörjande så är alla prickar o eksem borta.
Är jag rätt ute?
Hej hej, här kommer jag med mina allergifunderingar igen.
Misstänker nu en nöt allergi som går genom huden, alltså att hon får nässelutslag o eksem av nötter. Men i nötallergin kan kokosnöten ingå där?