• Agnes72

Allergitråden!

Känner att jag frågar korkat, är bara så himla trött. Får inte säga så till er som kämpar så, men jag kan inte tänka klart längre.
    Ramlade i trappan för två dagar sen, åkte hela vägen ner och har slagit mig halvt fördärvad.

Imorgon ska jag ringa apoteket och läkaren!
    Tack igen

• Agnes72

Mama Law,
    hoppas ni får goda nyheter snarast!

• Agnes72

Ska jag gnälla lite till
    Hjärnskakning, blödning i en muskel och stukat ena foten.
    Men med lite liniment och värktabletter är man som ny, förutom att skallen är trög!

• Agnes72

AmoreElin,
    förstår din oro. Hoppas ändå att du kan släppa lite och känna dig trygg under dagarna, självklart att ni snarast får svar.

Blir helt snurrig när jag läser om alla blanketter, avdrag och ansökningar. Vilken tur att denna tråd finns, alla som delar med sig om råd och erfarenheter.

Vår läkare ringde idag äntligen, efter att jag ringt och påminnt imorse igen.. Berättade om råden och instruktionerna från er, vad ni tror, och hon kunde inte annat än hålla med. Men tyckte att vi ska vänta med fler tester. Hon ska ringa igen i slutet av maj, om vi upplever att vår pojke mår bättre då, ska vi få tid hos dietist. (jag känner mig osäker med rätt kost, kalcium, vitaminer och allt)
    Jag får försöka testa andra sädesslag längre fram. Men vill låta det gå lite tid nu.

Nog svamlat om oss.

Kan inte låta bli att tycka det är lite märkligt det där med honungen. Tänk att det är så olika besked

• Agnes72

Mama Law,
    gick det bra hos läkaren?

• Agnes72

Äggallergi, hur upptäckte ni att era barn inte tåler ägg?

Visade inget i proverna på vår son, igår fick han smaka lite på dagen, på kvällen fick han massa gaser och inatt vaknade han flertal gånger och grät. Imorse upptäckte jag att han har ett "märke" (inte rött, utan torrt fnasigt, ovalt ca 1x3 cm) på underarmen.
    Kan självklart inte ha samband med äggröran, men kan inte låta bli att fundera....

• Agnes72

Mama Law,
    sjutton också!
    Måtte läkarna snarast hitta något som verkligen hjälper.

Finns det kunskap i Sverige som kan hjälpa? Vet att ni kämpar på.

• Agnes72

Men tusan, vi kan skicka folk till månen men inte lösa detta! Vet att det är naivt tyckande men kan inte låta bli att bli frustrerad när jag läser hur ni har det.

Någon som har info ang äggallergi?

• Agnes72

Blå myran
    hur skaffar man sig en avatar?

Kan det vara att vår pojke reagerade på äggröran? Han var riktigt ledsen inatt, magen var uppblåst, släppte sig hela tiden och så märket på armen..
    Vågar jag prova igen nästa vecka?

• Agnes72

Mady,
    då kan det vara så kanske med vår pojke?

Funderade så idag. Besvären kom ju inte förrän till kvällen. Men hans mage stog ut inatt, men det låter onekligen likt er flicka.
    Vår pojke har bara ett torrt stort märke på armen.
    Sjutton läkaren tar inte oss på allvar. Hänvisar bara till att det inte visade sig något på blodproven, vare sig havre eller ägg.

Skulle ni prova ägg igen?

Svar på tråden Allergitråden!