Amulett skrev 2009-05-20 13:15:50 följande:
Jag lyckades heller aldrig reda ut djungeln för övriga sorter, när jag väl hittat McFeast utan ost så höll jag mig till den ... Max har mjölk i själva burgaren (köttet) om jag minns rätt, men man kan be om mjölkfri burgare. Vet däremot inte hur de tillagar den, om den t.ex steks på samma häll. Så är man väldigt känslig kan det vara bra att kolla lite extra!
McFeast dressngen kan både ägg- och mjölkallergiker äta. Max steker mjölkfritt kött på samma häll men skrapar noga först. Iaf som det är en kunnig person som sköter det. Max glutenfira bröd är oerhört mycket godare än McDs och dessutom naturligt glutenfritt men med sojasläktingar. mina barn har ibland fått diffusa besvär efter McD men aldrig efter Max.
Jag tycker att ni tar lite för lätt på skorv som allergisymtom. Stora barn tycker jag inte ska ha skorv och bara för att det förekommer behöver det ju inte var rätt och riktigt. Mina barn har inte problem med eksem så just skorv, mjällaktighet eller dålig lukt från huvudsvålen är typiska allergitecken hos dem som jag tittar efter när vi provocerar. Nu senast testade vi äpplen och jag trodde att det gick bra men efter ca en månad så märkte jag av just de symtomen. Utan de signalerna hade jag inte fattat att det inte funkade med äpplen.