Allergitråden!
Snutten skrev 2009-06-08 14:34:39 följande:
Slippy: jag antar att de inte går upp i vikt vid allergi pga diarrér och/eller dålig aptit. Min dotter är ingen storätare heller men på något skumt vis växer hon ändå, möjligen lite långsamt. Vår dotters "räddning" var välling som hon drack iallfall två flaskor om dagen.Siri och hennes storebror fyller år i helgen och jag har tänkt att jag ska baka tårta. Jag är ingen tårtbakare men jag tänkte ge det ett försök iallafall. Siri har fått för sig att hon vill ha en med Hello Kitty. Ahhh... JAg har varit inne och läst i Blå myrans blogg och fått en del tips. Vi får nog provbaka lite i veckan men det är nog ingen som blir ledsen för det.
Att hon inte går upp så bra i vikt kanske inte beror på allergierna då. Finns ju barn som inte är allergiska, men som ändå går upp dåligt i vikt. Blir ju så lätt att man kopplar samman allt med allergi när man har allergiska barn. Hon är ju pigg och glad iaf och det är ju det viktigaste. Hoppas bara hon börjar äta igen snart iaf, till och med vällingen går trögt =/
Kul med kalas i helgen! Våran lilla tjej fyller 1 år i augusti och jag är inte heller nån tårtbakare, men man har ju börjat fundera lite. Skulle ju va kul om hon kunde få smaka iaf lite grann på sin första födelsedag, men hon har nog inga krav på Hello Kitty än iaf

Hoppas det går bra för dig med tårtbakandet, är ju perfekt när det finns så många duktiga allergimammor här på fl så man kan få tips och råd!