• mady

Allergitråden!

en överkänslighet mot ett ämne har inte med allergier att göra. kan vara irriterande men det är inte farligt att äta ex tomat även om du får prickar. Du triggar inte igång en allergi med det sen är det klart att det inte är så kul.

Som en läkare en gång beskrev för mig att röda prickar är bara en halv reaktion

• mady
    AmoreElin skrev 2009-05-12 21:21:24 följande:
    Ebba är 3mån.När hunden var hemma fick hon rinnande ögon, verkade klia i halsen, och täppt i näsan. Testade 3ggr samma sak varje gång.Men nu tycker dom då eftersom hon har testats för hund 3ggr och det ej gett utslag att vi kan ta hem honom. Men vi e tveksamma!Sen åt hon Nutramigen i ca.1,5v och hon spydde mkt men annars inget annat.De var dom på sjukhuset som sa att vi skulle ge henne det för säkerhetsskull men hon har ej visat ngt på pricktester 3ggr där heller och dom på barnmedicin tyckte vi kunde börja med NAN igen.
    pricktester är som sagt ingen 100%ig vetenskap och främst så reagerar mycket små barn sällan på en pricltest. har ni sett det ni gjort med hunden skulle jag INTE ta hem den igen.
  • mady

är dom en del av en annan reaktion så är det så. jag pratar om bara prickar.

• mady

så att säga - jag skulle inte ta hem hunden igen

• mady

men kära lilla du hur ni har det.

Har han mycket ont? Måste ju göra jätteont. Hört något om när ni får börja med Xolair?

• mady

Mama Law skrev 2009-05-13 20:01:37 följande:

Det konstiga är att han inte verkar ha ont, han är nog så van då han har haft det så här i så många år, jag lider iaf när jag ser det. Har inte hört nåt mer om xolair, hade ju velat ha ett ordentligt svar nu så man vet..... Anna sa iaf att det verkade som att han skulle få behandling med Xolair iaf, men eftersom värdena gått ner så kan man ju inten veta säkert.
    men värderna är ju fortfarande skyhöga? Visst var dom på icke mätbart dvs över 100?

Dom sagt jag klagar inte mer på skatten vi betalar, jag vet vart den går. Bara Xolair och tillväxthormonet är styva 25000 i månaden sen tillkommer airshower, övrig medicin, aiolos osv... all läkartid vi tar mm mm så nog vet jag att mina skattepengar gör nytta. Glas och ödmjuk till systemet trots alla fel och brister.
  • mady

Mama Law skrev 2009-05-13 20:03:16 följande:

Har mailat i dag och bett dom maila när beslut tagits. Jag har tänkt överklaga om jag får under 3/4 och egentligen under ett helt vb då jag tycker att vi har rätt till minst ett helt vb, och i den överklagan tänker jag inte va mild i orden.....
    Jag tycker du ska överklaga om du får under ett helt! I alla fall för att trycka till dom. vad tror du dom tänkte när de läste mina 12 sidor.
    -jävla rättshaverist1 Det tror jag dom tänkte....
  • mady

Mina flickors ögon blir oxå som om det vore en ögoninfektion. Även jag blir så vid allergisk reaktion. Minstingen varierar sig varannan dag rinner ögonen varanna kladdar ordentligt ombyte förnöjer, eller.

Visst är allergier ett svårt handiksapp som ger ett funktionshinder och socialthandikapp.

VAD F_N SKA VI GÖRA FÖR ATT NÅ UT OCH FÅ FÖRSTÅELSE; HÄNSYN OCH RESPEKT????

• mady

Om jag får svara så JA, en del rinner en del kletar och en del både och. Behandla med ögondroppar mot allergi så ser du. Blir han inge bättre av det så har han en förkylning i ögonen.

• mady

nu ska jag svära och beklaga mig, är det okej? Om inte sluta läs NU.

Piss och fan skit och prutt. jag skulle pricktesta mig igen som sagt och skulle vara utan allergitablett i en vecka, kände ju direkt att det skulle gå åt h-vetet. i helgen dyngjobbigt, vá på danstävling utan tablett JIPPIE. Bihålorna började smärta rejält i söndags, blir så när jag är allergisk slemhinnorna får spel och sväller igen och det rasar vidare. Började försöka vända eländet med kortison 8 tabletter igår 6 idag och jag blir bara sämre och sämre. Nu börjar febern komma Så det blir jouren på öron på lördag, kul jul... Så här sitter jag nu med feber smärta som heter duga i vänster pannbihåla, kindbihåla och en repris av problemen på höger sida samt att det trycker som bara den i höger öra. Allergier är en underbar företelse!!! Men vadå är man allergisk kan man ju ha hund, eller hur vá det nu?

När ska läkarna börja fatta och förstå att alla mina jävla bihåle problem kommer från min allergi. tyvärr är det på jobbet allt triggas igång. typ alla min kollegor har pälsdjur hemma

Svar på tråden Allergitråden!