Allergitråden!
Agnes72 skrev 2009-05-11 21:14:23 följande:
Vi var på bvc idag, vanlig koll. Sköterskan var nyfiken på hur testerna gått, berättade om resultatet av blodproverna. Hon slog fast att visade inte blodproverna något på havre och ägg, så är han heller inte allergisk. ... Ganska kul mitt i allt, hon hade en sjuksköteskeelev där. Den tjejen var inte blyg, berättade direkt om patchtester. Då istället skulle jag skylla mig själv, där ser jag att det är inte lönt att sticka så små barn, man kan ändå inte se något så tidigt! Men det var inte mitt beslut att ta blodprover, vi vill bara ha hjälp och svar.BVC har i 2 års tid sagt att mitt barn inte är allergisk utan "bara" torr i huden.
Efter pricktest och blodprov så fick jag också höra att mitt barn inte är allergisk..där med basta och fick utskrivet mildison att smörja med.
Jag blev sur och krävde remiss till NÄL som läkaren suckandes tillslut lovade att skicka...
Där konstaterades 4 allergier,men efter att ha uteslutit och provocerat så är det nog närmare bestämt 6.
En kompis har råkat ut för liknande bemötande. Det har sats helskumma diagnoser på barnen...alla typiska symptom har ignorerats.