• Stor mamma

Trö mage

Är så jäkla trött på denna mage. Första trimestern hade jag diarée hela tiden

Nu är den stentrög

Har provat:
    Massa fibrer och frukt o grönt
    Linfrö
    Laktulos
    Massa motion
    dricker litervis med vatten

Men inget biter. Går på dass nu var 3:e dag o det gör skitont

Vad kan jag göra mer??

• Svar på tråden Trö mage
  • JungfruMaria

Förresten, jag är störtförtjust i riktigt surt godis och speciellt en liten påse godis som heter "Dragster 2000". Jag "råkade" äta upp en hel sån i förrgår kväll och jäklar jag hade diarré dagen därpå! Så om du gillar surt...

• Stor mamma
    JungfruMaria skrev 2009-03-31 14:18:42 följande:
    Förresten, jag är störtförtjust i riktigt surt godis och speciellt en liten påse godis som heter "Dragster 2000". Jag "råkade" äta upp en hel sån i förrgår kväll och jäklar jag hade diarré dagen därpå! Så om du gillar surt...
    Ja det kan jag prova
  • snutte

Jag har tagit allt du har tagit och för mig har det hjälpt. Men annars sa kan du ju äta lakrits, det är ju laxerande det med och godare än laktolos iaf.

• Talie

Popcorn kan funka, tror det gett effekt för mig

• Stor mamma

lakrits äter jag tonvis, no effect

Popcorn är väl inte laxerande. äter ju det varje fredag

• Silverkatten06
    Talie skrev 2009-03-31 14:42:54 följande:
    Popcorn kan funka, tror det gett effekt för mig
    Nej, popcorn (utan salt) brukar man ju rekomendera vid diarré så det ger nog motsatt effekt...
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • Silverkatten06

Föresten kan du också prova att överdosera lite på sockerfria halstabletter eller sockerfritt godis, sötningsmedlet som är i brukar ha en laxerande effekt..

Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • Myrongen

Fruk & Fiber. Funkade VÄLDIGT bra. Tog en halv 2 dar i rad och har bajjat som aldrig förr :)

Kan även instämma med tidigare talare: halstabletter. Var lite snasksugen en gång, käkade 2 askar läkerol. Står "lätt laxerande effekt" på asken. Lätt?! Nja...

• 83a

Dom där frukt och fiber tabletterna, bör man väll inte äta som garvid?? Eller??? Ni som har dom hemma kan ni läsa vad som står på förpakningen?? Själv tar jag 30 ml laktolos på morgonen och 30 på kvällen måttligt god effekt dock.....

• Myrongen

Ang "Frukt & Fiber": Det står att man inte ska äta dem utan att först rådgöra med läkare/barnmorska (nåt sånt). Kan det inte vara så att vissa högriskgravida eller sent gångna ej ska äta pga den laxerande effekten. Eller är det bara en skröna att laxermedel kan öka risken att förlossning sätter igång? Jag vet inte jag, men har svårt att tänka mig att det ska vara skadligt vid en normalgraviditet...

• Lady J

Jag har samma problem. Mår illa och känner mig uppblåst varje kväll. För några dagar sen åt jag upp en hel ask Läkerol, och hej bara vad magen kom igång. Är just hemkommen från affären, fasiken att jag inte köpte såna!

• E Elisabeth

Hej,

jag är i vecka 16 och har haft "problemmage" hur länge som helst. Det blev, som ni förstår, inte bättre när jag blev gravid. Magen har varit trög/hård, gått var tredje dag och gått flera gånger under samma dag.

För två veckor sedan var jag till apotektet och köpte Vi-Siblin. Nu går jag på toaletten varje morgon efter fruktost och är inte längre hård, hur underbart som helst!! Skickar med länk så ni ser vad den innehåller + att det är ok att ta detta vid graviditet.

Det funkade för mig, Lycka till!!

www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=55342&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

• Air

om du äter järntillskott så byt till Niferex, det är kapslar med små "järnfrön" i som ger bra effekt på en trög mage. Annars kan jag rekomendera samarin.

lycka till

• lindaMC

jag fick rådet att äta en kiwi om dagen för att slippa ta järntabletter o för att magen skulle blir bättre, jag har märkt att magen är mycket bättre och mycket purösare . jätteskönt. :)

• Stor mamma

Är det inte det ena så är det det andra

Nu har jag en sjujäkla diarée igen

Är som vatten.

Stoppande tips, föredrar nog hård mage, svider inte lika mycket i ....

Svar på tråden Trö mage