Inlägg från: VoA |Visa alla inlägg
  • VoA

ultraljud i påbörjad vecka 8, vad kan man då se?

Hej!
    Jag är ungefär i samma sits.. har haft ett missfall.. Och ringde BM idag för inskrivning. Då sa hon att de inte kollar hjärtat förren EFTER UL. Det känns ju jättejobbigt! Min syster var på inskrivning i en annan del av stan fick höra hjärtat direkt. Vilken privat klinik ringde du? Och vad brukar det ligga på om du har någon koll?

• VoA
    Isabell2008 skrev 2009-03-31 20:46:06 följande:
    Jag ska in till Karolina Mottagningen i uppsala. Det skulle kosta 230 kronor och är en privat klinik. De ville inte kolla tidigare än v 7-8 för det kan vara svårt att se nått innan. Jag ska dit och kolla så det är ok och att det ligger i livmodern som det ska, och hjärtat så klrt ...:)
    Vad skönt för dig!! Då ska jag med ringa dit och kolla.. Har hört att de e bra där.. Men trodde det bara va VUL som gällde.. Lite skönt att slippa de ju! Vill jättegärna se att hjärtat slår denna gång.. Då blir man nog lite lugnare.
    Lycka till med allt! Denna gång är de vår tur iaf och inga fler missfall!
  • VoA

Ja okej.. men de va det som va så konstigt.. Min syster fick höra hjärtat utanpå magen.. Då va hon i v 11. Så de va det jag trodde jag kunde få göra i v 9. Men det fick jag inte.. KOnstigt att de kan skilja så mycket i samma stad.. Och ännu konstigare att de tog en doppler på henne om de avger mycket strålning. jaja.. Det blir nog bra tillslut :D Man blir ju lite fundersam ibland bara..

• VoA
    ääni skrev 2009-03-31 22:36:37 följande:
    Jag tror det är ovanligt att lyssna på hjärtljud med doppler före v 12. Helt enkelt för att det är så svårt. I v 9 är förstås ännu svårare än v 11. Så det är nog inte så konstigt.Hos mig kunde de inte se embryo och hjärtfrekvens på ultraljud i v 7+3... Det kan vara svårt att se så tidigt fick jag som förklaring. Det är ju fortfarande så smått och beror lite på hur det ligger. Två veckor senare såg allt normalt ut.
    Jaa men de verkar vara väldigt olika från person till person. Och antagligen från BM till BM. Har en kompis som gjorde vanligt UL i v7+4 och de såg hjärtat ticka o allt.. sen att min syrra fick lyssna på hjärtat i v 11 verkar ju ovanligt.. men de måste bero på vilken BM man har med.. Ja tiden får helt enkelt utvisa vad som händer.. =)
Svar på tråden ultraljud i påbörjad vecka 8, vad kan man då se?