• HelenS

Glumslöv eller Rydebäck?

Jag behöver hjälp, är så himla osäker på var vi skall bo!

Vi har tittat mycket på detta hus: www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/381849
    Som ligger i Glumslöv. Det ligger i ett bra område, nära en skola som har väldigt bra rykte. Det är mycket att fixa med huset, men det har stor potential. Igår var vi beredda att lägga ett bud på 2 miljoner på detta.

MEN idag kom det här huset ut. I Rydebäck.
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/389452
    Jag har alltid gillat denna typ av hus. Jag vet inget om hur skolor och dagis är i området.

Vi vill ha:
    Ett stort hus, men 4 sovrum. Gärna gångavstånd till en bra skola. Nära till tåg och bussar.

Hjälp oss välja!

• Svar på tråden Glumslöv eller Rydebäck?
  • isisisis

Inget av husen är riktigt i min smak.
    Men jag har varit inne i ett sånt hus som säljs i Rydebäck.
    Det är rätt stort och trevligt inuti.
    Likaså ligger rydebäck rätt bra till,ett trevligt område.
    Nära till strand och det är lugt och fint.
    Stort Maxi i Råå inte så långt bort.

• HelenS
    isisisis skrev 2009-03-30 16:20:23 följande:
    Inget av husen är riktigt i min smak.Men jag har varit inne i ett sånt hus som säljs i Rydebäck.Det är rätt stort och trevligt inuti.Likaså ligger rydebäck rätt bra till,ett trevligt område.Nära till strand och det är lugt och fint.Stort Maxi i Råå inte så långt bort.
    Tack! Du vet inget om skolan i Rydebäck? Den lilla erfarenhet jag har så är de lika "trevliga" områden.
  • isisisis

Ja,som du säger är de nog rätt likvärdiga.
    Tyvärr vet jag inget om skolan.
    men det går kanske att googla?
    Jag hade nog kikat på bägge två,och gått på magkänslan

• HelenS

Ja det är så att vi nog måste titta på båda innan vi bestämmer oss. Känns bara lite konstigt eftersom vi nästan till 95% bestämt oss för det i Glumslöv. Jag tog mig ned från Stockholm förra helgen och tittade på det och maken nu i helgen.

Jag har som sagt alltid gillat de i Rydebäck, just dessa ligger dock väldigt tätt och nära vägen. Tror att priset kan bli lite högre på huset i Rydebäck.

• isisisis

Bor ni i Stockholm nu då?
    Är själv från Bromma,boende i HBg nu.Stattena.

• JenLyckan

jag har iofs aldrig varit i glumslöv, men tycker att rydebäck iaf är jättemysigt :)

• HelenS
    JenLyckan skrev 2009-03-30 17:49:39 följande:
    jag har iofs aldrig varit i glumslöv, men tycker att rydebäck iaf är jättemysigt :)
    Har du varit mycket i Rydebäck? Letar med lykta efter erfarenheter när det gäller barnomsorg och skola.
  • Maria222

Jag gillar helt klart hus nr 2 bäst. Härlig innergård och mycket fräscht inne. Vi har en sådan innergård och det är jätteskönt att sitta i lugn och ro och njuta av solen :)

Mamma till Kevin född 0706.
  • Themis

Vi stortrivs i Rydebäck sedan ett år tillbaka. Grannen tycker att skolan (lågstadiet) suger men hon är lärare själv och möjligen överkritisk, jag vet ingen annan som är så negativ.

Vår son är 4 och det bara exploderar av nyinflyttningar i byn med alla nybyggen så jag räknar kallt med att skolsituationen kommer att se helt annorlunda ut om ett par år, de måste sätta till en del nya resurser för att klara av alla skolbarn.

• Moj Katile

Jag bor i landskrona och tycker Rydebäck är helt ok.
    Det är varken bättre eller sämre än någon annan plats vad gäller skola och barnomsorg men de är uteslutande utbildade förskolelärare som arbetar inom barnomsorg.
    Jag hade absolut valt rydebäck eftersom jag gillade huset bättre där!

LYCKA TILL!!!

Svar på tråden Glumslöv eller Rydebäck?