Nilla1 skrev 2009-04-02 23:04:59 följande:
Personligen så gillar jag Landskrona med pga att jag både har rötter där och bott där som vuxen, jag skulle dock med den belastade sociala situation samt det politiska läget som är nu där, och detta säger jag med sorg i hjärtat, aldrig flytta dit med familj, dvs barn, så mitt val skulle tyvärr bli Rydebäck framför Glumslöv. OCH jag kanske ska tillägga att jag definitivt inte sympatiserar med några Sverigedemokrater. Däremot tror jag att Landskorona har potential, med sina nya invånare, att komma sig som en fantastisk stad i framtiden, men det är nog längre fram det. Typ 30 år men det är ju mina spekulationer det. Ja, ja, själv blir jag nog i Sthlm även om mina tankar kan gå som era ibland, på flytt till hemmet i Skåne, lycka till. Förresten, det där med att välja skola, det är väl så att det är i mån av plats enbart som man kan gå före nån som bor på orten dit man söker samt att det beror på kostnad och vad den kommunen där man bor i betalar för skolpeng? Dvs är inte kommunen intresserad av svinn av sina pengar lägger de skolpengen lågt så det inte räcker till många skolor. Tror jag, men har för små barn för att vara insatt.
Vi får inte ge upp hoppet om Landskrona. Jag tycker att framtiden ser ljus ut. Mina föräldrar bor där och de upplever inget negativt med staden. Fast de bor i den "fina" delen, det är ju tyvärr otroligt uppdelat i Landskrona.
Men jag upplever att många i min generation flyttar tillbaka, det händer positiva saker inne i city osv. Även om det fortfarande finns mycket som behövs förbättras.
Jag tror det här med skolval osv låter mer som val av vanlig skola, dvs upp till högstadiet. Känns som sagt långt borta eftersom barnen fortfarande är små.
Vi har lagt ett bud på hust i Glumslöv, och så får vi se om det blir en titt på huset i Rydebäck på måndag. Beror på om säljaren accepterar vårt bud.