Anonym (uppsagd) skrev 2009-04-01 18:59:15 följande:
Det verkar vara ett väldigt svårt jobb detta som pers ass.. Jag var väldigt dum o naiv när jag gav mej in i detta trodde det skulle räcka långt med att vara medmänniska o agera logiskt...med vissa ramar osv så klart...men..så är tydligen ej fallet.. Hur har du gått vidare??jobbar du kvar eller vad gör du nu? Anonym (Q) skrev 2009-04-01 18:24:59 följande:
Jag skulle vilja påstå att för att vara en duktig PA måste man vara extremt anpassningsbar. Jag har varit hos brukare som är enormt socialt törstiga och använder sin assistent som kompis. Hos andra ska man bara vara armar och ben och varken synas eller höras.
Det är illa att din chef och medarbetare har "gått ihop sig". Vi har haft en del problem på vår arbetsplats med en kollega som sjukskrev sig mycket, vilket gjorde att vår arbetsbelastning ökade enormt (vi saknar vikarier). Vi löste det genom att hon fick gå ner i tid på en annan schemarad - hon fixade inte att jobba så mycket som hon gjorde. Man måste ju hitta en annan lösning om det inte funkar på arbetsplatsen.