Inlägg från: Angeliqan |Visa alla inlägg
  • Angeliqan

Blodgrupp!?

Det står vilken blodgrupp man har på de här "krigsbrickorna" som man får när man föds (eller vad de nu heter). Vet inte hur det är med oss "gamlingar" men på min dotters står det (2006:a).

Men det tog ett tag innan jag fattade vad det betydde.. Står OA på hennes. Vilket betyder att hon har blodgrupp A men att hon även kan ta emot blod av de som har O.

Som vuxen kan man boka tid på vc för att göra en blodgruppering.

• Angeliqan

Nu har jag rotat fram dotterns bricka..

På den sidan där personuppgifterna står, längst ner i höger hörn står det "OA 07"
    Vad "07" betyder vette katten.

Nu blev jag genast osäker.. Har tagit förgivet att det är hennes blodgrupp. Det stämmer in iaf. Jag har A+ och pappan har AB-, så hon har A, B eller AB.
    Någon annan som kan rota fram sin/barnens id-bricka?? Vad står det på era?

EllieMay skrev 2009-04-02 23:48:59 följande:
    men på min sons bricka står det inget om blodgrupp...Endast D i ögra hörnet längst ned..
  • Angeliqan
    EllieMay skrev 2009-04-03 00:35:07 följande:
    YES klockrent, bor i södermanland. Puh trodde först sonen hade nån konstig blodgrupp här   
    Vilken tur då

Annars hade det varit nån konstig mutation

Nä nu fasar jag över att dottern kan ha ärvt sin pappas mer sällsynta blodgrupp(AB-). Jag som pustade ut när jag såg brickan och trodde att hon hade min som är mest vanlig (A+).
    Känns ju sådär kul i dessa blodbristtider.
  • Angeliqan
    Iansmamma07 skrev 2009-04-03 11:43:48 följande:
    Jaha då var det så ,vi satt & funderade på edt nämligen ,vi hittar inte sambons bricka ,men då vet vi ju vad han har OM  vi hittar den.
    Hade fel.. AO (eller de bokstäver man har) är länet man kommer ifrån.
  • Angeliqan
    Iansmamma07 skrev 2009-04-03 11:52:43 följande:
    Så det står alltså inte vilken blodgrupp man är på brickan??
    Bara om man skickat med läkarintyg vid beställningen. Alltså om man beställt en ny bricka.
Svar på tråden Blodgrupp!?