• Höströd

Hur mycket kaffe dricker du?

Hur många koppar kaffe dricker du per dag?

En i familjen dricker ofantligt mycket kaffe varje dag, hon har en kopp med sig hela tiden, var hon än är.
    Hur mår kroppen av så mycket kaffe egentligen?
    Vänjer man sig till slut?
    Jag kallar henne en kaffeoman, fler extrema kaffeomaner därute?

Jag dricker 1-2 koppar om dagen, med mjölk.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-30 21:22
    Min omröstning handlar om de som dricker kaffe och jag vill se hur många som är "kaffeomaner" :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-30 23:46
    När man gör kaffe för hand, dvs utan kaffebryggare mäter man 1,5 dl vatten/kopp..så räkna efter ni som röstar efter muggar...
  • Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker du?
  • Höströd

Mollberg är förresten ett hotell i Helsingborg

• MysTic PrincesS

2-4 koppar om dagen, alltid hos min syster då kaffe inte smakar lika gott hemma  varvat med minst 2 l coca cola om dagen så är socker/koffein beroende så det smäller om det.. he he

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Mornie Alantie

Jag gillar gott kaffe Favoriten är en kopp riktigt svart kaffe från en espressomaskin, gjort med nymalda bönor. Alltså inte espresso, det hinner man ju inte märka att man dricker innan det är slut. Det ska vara den lite större varianten. Att dricka kaffe på ett äkta kaffe i Italien eller Schweiz är en njutning

Hemma dricker jag bryggkaffe, oftast Zoegas eller Arvid Nordkvist, mellanrost eller lätt mörkrost. Neskaffe är endast i nödfall, till exempel om jag inte har tillgång till en bryggare och har en deadline att klara Tycker neskaffe har en skarp bismak som jag ogillar.

• EllieMay

Jag har varit beroende av kaffe en gång i tiden, kunde lätt dricka 10 koppar. Dock fick jag sluta i och med graviditet. Så nu dricker jag bara 2 koppar kaffe

Ess, bench, sei a mensch! Ät, be och betee dig som folk!
  • Höströd
    Mornie Alantie skrev 2009-03-31 00:56:08 följande:
    Jag gillar gott kaffe Favoriten är en kopp riktigt svart kaffe från en espressomaskin, gjort med nymalda bönor. Alltså inte espresso, det hinner man ju inte märka att man dricker innan det är slut. Det ska vara den lite större varianten. Att dricka kaffe på ett äkta kaffe i Italien eller Schweiz är en njutning Hemma dricker jag bryggkaffe, oftast Zoegas eller Arvid Nordkvist, mellanrost eller lätt mörkrost. Neskaffe är endast i nödfall, till exempel om jag inte har tillgång till en bryggare och har en deadline att klara Tycker neskaffe har en skarp bismak som jag ogillar.
    Jag älskar Neskaffe, men köper det bara ibland, då sambon inte gillar det...Fast då ska det vara Neskaffe Lyx
  • Mornie Alantie

Hjälper inte med lyx för mig, det har samma skarpa smak. Men då dricker jag starkt och svart kaffe. Mjölk tar bort det skarpa men jag klarar inte kaffe med mjölk, det smakar sliskigt på nått sätt. Jag hade inte ens mjölk i första gången jag drack kaffe

• Höströd

Jag hade mjölk i då jag var rätt ung, hemma hos mormor, men jag fick en liten kopp för att doppa pepparkakor i...det var härliga minnen, och då gäller såklart bara Kung Oscar pepparkakorna...

• Höströd

Sambon dricker det helst också svart, jag fixar det inte...

• Glamrockare

jag rösta på vad jag brukar dricka när jag inte är gravid eftersom jag har mått as under hela graviditeten har jag knappt kunnat dricka kaffe.

Men i normala fall ca 4-6 muggar om dagen nu typ 2 koppar i veckan.

Gravid med andra barnet i vecka 39
  • timri

Drack väldigt mkt tidigare, kunde bli mellan 6-10 koppar om dagen.
    Var rejält beroende mao

Nu har jag dragit ner på kaffedrickandet, bli inte kaffe varje dag längre.
    Kanske 1 kopp varannan dag eller så.

• skorpionen80

Max 1 cappuccino om dagen. Det räcker =)

• Balehead

Dricker nästan bara på jobbet, och där blir det ca 5 svarta koppar per dag.

• Mammatillfem

Jag dricker oftast kaffe 2 gånger om dagen och då 2½ vanliga kaffekoppar med fat a´1½ dl inte mugg,det dricker jag te7varm choklad i.

Ibland blir det fler gånger när man får besök eller åker någonstans och blir bjuden.

Svar på tråden Hur mycket kaffe dricker du?