Inlägg från: Anonym (Suck..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck..)

Amning - störe grepp? Hjälp :-(

Min lille son på 4 veckor tar alldeles för litet tag om bröstet vid amningen, jag försöker träna honom till att ta större tag men han öppnar lixom inte munnen mer och ligger mest och tittar undrandes på mig. Har även försökt med tekninkerna som MVC + BVC rekommenderat men det går lixom inte, han tar lika litet tag iallfall.
    Utöver det så håller han rätt med munnen och så.. men hur får jag honom att gapa ordentligt? (Utan att han gråter då förståss)..

• Svar på tråden Amning - störe grepp? Hjälp :-(
  • Anonym (Suck..)

Ingen?

• Anonym (Suck..)

Haha ok ska försöka, det gör bara så ont när han hinner gripa tag om bröstvårtan i väntan på det stora gapet och inte har ett bra grepp. Tack för svar

• Anonym (Suck..)

Tack sjögurkan! Jag hade amningsnapp men han sög så hört att bröstvårtan kom ut ur de fyra små hålen framtill och skavde något otroligt så det blödde. Nu har jag avvänjt honom från det och försöker på ny kula, kanske därför han greppar så dåligt?

• Anonym (Suck..)

Idag gick det bättre men vågar inte ta ut segern i förskott. Tack till er för tips och svar! =)

• Anonym (Suck..)

Hej alla rara som svarat!
    Jag har upptäckt att bröstet har fått svamp och behandlar det nu med Vichy-mineralvatten.
    Det gjorde fruktansvärt ont och hade en stålande/ilande smärta i bröstet. Jag fortsätter pumpa och ge på flaskan som är gröstformad och gör övningar med lillen vid varje matningstillfälle. Ska idag ringa Amningcentrum och försöka få en tid för hjälp, har bestämt mig för att göra allt vad jag kan för att få det att fungera och skulle det inte göra det så tänker jag pumpa pumpa pumpa så han åtminstonde får min mjölk. Ger honom utöverdet så mycket närhet jag bara kan, ligger hud mot hud och låter honom somna in så eller bara mysa.. jag hoppas det är tillräckligt, är så rädd att jag berövat honom på närhet nu när jag inte kunnat amma honom på ett tag.

Svar på tråden Amning - störe grepp? Hjälp :-(