• EXPOSED

Kvinnans könsorgan ~ Fitta

Här om dagen på ICA så hörde jag en tjej, runt sju år, säga till sin mamma "mamma, det svider i fittan när jag kissar."

Säger ditt barn fitta om könsorganet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnans könsorgan ~ Fitta
  • littlemum

Här har vi faktiskt anslutit oss till ordet Snippa. När det blev vedertaget på förskolor så tyckte vi att det kunde vara bra att ha ett namn lika sjölvklart för alla son snopp.

Fitta är enligt mig ett hårdare och nedlåtande namn på en kvinnas könsorgan. Kan fungera i sexuella sammanhang men inte i en 7-årings mun.

• Elli47

Vi använder ordet snippa, det är helt perfekt och inte alls sexuellt laddat eller skällsord vilket f-a är.

• Ceropegia021

jag har hört många reagera på ordet pulla. Är det fult? Jag fick lära mig att det hette så när jag va lite och det har jag lärt min dotter också

• Butterscotch

Usch vad fult det lät, ur en liten flickas mun. Vi har anammat ordet snippa, det tycker jag låter bättre för en liten flickas kön.

• Högst32tecken
    Queequeg skrev 2009-03-31 06:07:47 följande:
    Vi använder oss av benämningen fitta och kuk
    Det är väl först efter genomgången pubertet som snoppen och snippan blir kuken och fittan.
  • Glamrockare

nej...tycker det är ett fult ord här säger vi lite allt möjligt ex. puffa, pytta har jag lärt mig.

Gravid med andra barnet i vecka 39
  • idiblon

Snippa. Har bara en son men här är det det ord som används.

• MammasÄlsklingar

Nope snippa använder vi..

Svar på tråden Kvinnans könsorgan ~ Fitta