• EXPOSED

Kvinnans könsorgan ~ Fitta

Här om dagen på ICA så hörde jag en tjej, runt sju år, säga till sin mamma "mamma, det svider i fittan när jag kissar."

Säger ditt barn fitta om könsorganet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnans könsorgan ~ Fitta
  • humle82

Mamma sa hönan.
    När man säger det här på FL så höjer folk på ögonbrynen.

*barnen blir ju förvirrande, de kan ju inte veta skillnanden på en höna och en kön-höna*
    Klart de vet.

Jag gillar ordet höna, men jag blir nerröstad av mannen.

• EllieMay
    humle82 skrev 2009-04-01 02:19:55 följande:
    Ha ha så kände jag med i början.Nu kan ju dock inte använda ordet mutta längre, min son såg helt förfärad ut när sambon berättade vad mutta var för något.
    hihi nä alltså jag har aldrig hört någon använda ordet snippa utanför fl och då har jag stor bekanskapskretts, både folk från 20 upp till 35 och ingen använder ordet snippa.
    Ja mutta låter väl kanske inte så där jätte roligt i alla lägen, men snippa det står mig över huvudet, vet inte varför. Föredrar de äldre orden jag själv växte upp med
    Ess, bench, sei a mensch! Ät, be och betee dig som folk!
  • humle82

pulla gillar jag med.
    Men det kan ju vara en höna, eller nåt man gör.

• siamusen
    festia skrev 2009-04-01 02:19:15 följande:
    Trodde det var ganska självklart? Ord som jag nyss skrev i inlägget innan som kissen osv.
    Ja, jag förstod att du syftade pa dem,men varför âr de fantasiord? De existerar lika mycet som andra ord.
  • humle82
    EllieMay skrev 2009-04-01 02:22:53 följande:
    hihi nä alltså jag har aldrig hört någon använda ordet snippa utanför fl och då har jag stor bekanskapskretts, både folk från 20 upp till 35 och ingen använder ordet snippa.Ja mutta låter väl kanske inte så där jätte roligt i alla lägen, men snippa det står mig över huvudet, vet inte varför. Föredrar de äldre orden jag själv växte upp med
    Ha ha nä mutta passar sig inte riktigt

Snippa, de letade väl efter nåt som påminde om snoppen.

Förvånande att man inte valde snoppa, nu när man knappt får skilja könen åt.
  • festia
    Lillan7704 skrev 2009-04-01 02:17:46 följande:
    Men när blev snippan ett riktigt ord? Det är en ärlig fråga alltså! Jag hade aldrig hört talas om det innan jag hörde det här på FL.
    Hmm, det var några år sedan. Jag har för mig att det ordet framröstades typ.. 2004? Ska googla fram det om ett tag.

Iaf, jag vill klargöra att jag inte tycker att snippa är ett snyggt ord, jag har själv svårt att säga det. Men på nåt sätt känns det viktigt att tjejer ska ha ett "eget" ord. Visst vi har redan vagina, slida, underliv (iofs används ju underliv för killar också), men än idag har jag svårt att benämna mitt eget kön. Det känns... pinsamt på nåt sätt. När jag var liten visste jag inte vad jag skulle säga, det fanns så många "påhittade" ord för snippan, tror att jag sa framstjärten som liten.
    Jag kan utan problem säga snopp eller penis, för det har aldrig varit förknippat med hysch pysch tycker jag. Däremot har tjejens könsorgan känts ganska nedtystat och förskönats med olika ord som hönan, kissen, kissimurran, blomman osv. Varför har det blivit så? Finns det nån som vet varför tjejer har fått "hemmagjorda" namn, medan killar alltid har haft snopp och penis?
  • siamusen
    EllieMay skrev 2009-04-01 02:22:53 följande:
    hihi nä alltså jag har aldrig hört någon använda ordet snippa utanför fl och då har jag stor bekanskapskretts, både folk från 20 upp till 35 och ingen använder ordet snippa.Ja mutta låter väl kanske inte så där jätte roligt i alla lägen, men snippa det står mig över huvudet, vet inte varför. Föredrar de äldre orden jag själv växte upp med
    Inte jag heller faktiskt men a andra sidan är det inte ett ämne som brukar komma pa tal nâr jag talar med mina svenska vânner.

Minns inte ens vad vi sa nâr jag var liten, eller att vi ens pratade om den.
  • festia
    siamusen skrev 2009-04-01 02:24:04 följande:
    Ja, jag förstod att du syftade pa dem,men varför âr de fantasiord? De existerar lika mycet som andra ord.
    Töntiga skitord? Låter det bättre?
  • EllieMay
    humle82 skrev 2009-04-01 02:25:37 följande:
    Ha ha nä mutta passar sig inte riktigt Snippa, de letade väl efter nåt som påminde om snoppen.Förvånande att man inte valde snoppa, nu när man knappt får skilja könen åt.
    Hahaha garvar rått.
    Ja jag föredrar pulla, och seriöst vem använderordet pulla på djur i dagens läge. Så nog vet nog barn om skillnaden alltid, eller för att vara riktigt hemsk kanske man skulle börja kalla slidan för Ruben = medicinsk term på latin för ordet slida.
    Då kan jag förstå om folk blänger snett
    Ess, bench, sei a mensch! Ät, be och betee dig som folk!
  • siamusen
    festia skrev 2009-04-01 02:25:57 följande:
    Hmm, det var några år sedan. Jag har för mig att det ordet framröstades typ.. 2004? Ska googla fram det om ett tag. Iaf, jag vill klargöra att jag inte tycker att snippa är ett snyggt ord, jag har själv svårt att säga det. Men på nåt sätt känns det viktigt att tjejer ska ha ett "eget" ord. Visst vi har redan vagina, slida, underliv (iofs används ju underliv för killar också), men än idag har jag svårt att benämna mitt eget kön. Det känns... pinsamt på nåt sätt. När jag var liten visste jag inte vad jag skulle säga, det fanns så många "påhittade" ord för snippan, tror att jag sa framstjärten som liten. Jag kan utan problem säga snopp eller penis, för det har aldrig varit förknippat med hysch pysch tycker jag. Däremot har tjejens könsorgan känts ganska nedtystat och förskönats med olika ord som hönan, kissen, kissimurran, blomman osv. Varför har det blivit så? Finns det nån som vet varför tjejer har fått "hemmagjorda" namn, medan killar alltid har haft snopp och penis?
    Finns ju massa namn för snoppen ocksa: pitt, slang, snase, drase, pille, pillefjong etc.
Svar på tråden Kvinnans könsorgan ~ Fitta