Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

Adopterad och gravid

Jag är gravid och är själv adopterad. Vi kommer få ett vinterbarn om allt vill sig.

Jag tycker det är läskigt att vara gravid...känns väldigt....onormalt. Har ju adopterat barn innan och jag vet inte...jag är rätt ensam om at känna så här, jag känner mig verkligen som en alien på något sätt. Många adopterade känner att det är så viktigt att bli gravid och få föda barn och se sig själv i barnet, jag känner inte så...det är knepigt....

Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • mammamys06
    allfrida skrev 2009-04-29 21:27:23 följande:
    Med första barnet kände jag inte heller så. Var nog lite rädd för att jag inte varit i den situationen förr och var lite främmande för att få se ngn likna mej själv eftersom jag inte gjort det förr. Men även hur främande det än är nu så kommer det vara så självklart när du väl får bebisen i famnen. Precis som det säkert känts den dagen ni fick er son i famnen.. Allt annat förbleknar och man ser bara det underbaraste barnet som finns :)
    Ja det är väl så....spännande
    Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • mammamys06
    Sanela skrev 2009-05-11 10:41:10 följande:
    Hej mammamys. Vet inte om du lommer ihåg mig. Var aktiv för ganska länge sedan. du och jag har ganska mycket gemensamt. Vi är båda adopterade och har adopterat själva. Dessutom fick för lite mer än ett år sedan ett bio- barn. Har inte hunnit vara så aktiv efter det. Jag känner igen mycket av det du slriver. Jag tror att om man själv är adopterad och dessutom har adopterat själv så kan en graviditet kännas som någonting lite "suspekt" om du förstår vad jag menar. För oss är inte det det "vanliga" sätt som man får barn. I vår familj kommer barn genom adoption.Jag var livrädd hela graviditeten att något skulle gå fel. Allt kändes så overkligt.SanelaLycka till med bebisen i magen.
    Inboxar dig
    Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • mammamys06

Härligt! Det är spännande att se vem av oss som barnet i magen blir likt men också lite läskigt eftersom varken jag eller maken som också är adopterad inte kunnat göra det i våra föräldrar!

Snart tvåbarnsmamma!!!!!
Svar på tråden Adopterad och gravid