Inlägg från: Min lycka |Visa alla inlägg
  • Min lycka

Positivt med islam?

Nähädu,där har du fel.Jag bor granne med en muslimsk familj,där mamman ensam får ta hand om hemmet o två små barn under 3år.
    Hennes man röker,dricker o lyfter inte ett finger för att ta hand om sin familj.
    Han sitter vid datorn eller vid tv hela nätterna o så sover han hela dagarna.Han har även älskarinnor.Han har hotat mig med stryk o även att han ska *sätta på mig*om jag hjälper hans fru förmycke.
    Han slog henne då de var hemma i deras hemland förra sommaren,men här säger han att han inte törs,för han vet att jag anmäler honom.Han säger att de e på detta visset de ska vara i en muslimsk familj.Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar.Hade de inte varit för deras underbara barn o för att frun knappt e över 20år o totalt ensam här i landet,så hade jag ställt till ett helvete för honom.
    De finns inget gott att säga om islam eller om någon annan religion.

rahm skrev 2009-04-03 17:36:02 följande:
    Jag kan med egen erfarenhet säga som svensk konvertit att jag har en helt annan bild. I den svenska kultur jag är uppväxt i så slavar svenska kvinnor mer!Jag är uppväxt på landsbygden och där är det verkligen kvinnorna som slavar inne medan männen är "karlakarlar" och ska vara ute och mecka med bilen och förväntar sig att maten ska stå på bordet när de kommer in och att de ska va städat och ordnat me allt annat. Och att kvinnor skulle bli slagna inom islam är bara en stor fördom, de vet du oxå om du tänker till lite. Jag ser att svenska kvinnor är mer förtryckta än kvinnor inom islam. Svenska kvinnor ses som objekt och ska behaga mannen. Och inom den svenska kulturen är så många misshandlade, kanske inte alltid fysiskt men det är så extremt många som blir psykiskt misshandlade och som är utan respekt. Inom islam har kvinnor stor respekt och är ofta dem som bestämmer i familjen.
  • Min lycka

Hur kan ni påstå att jag e förbömande.Denna karln hänvisar ju till sin religion som just e islam.
    Tacka 17 för att jag blir förbannad när jag blir hotad med stryck o att han ska *sätta på mig*
    Mycke har jag varit med om,men inte såndant svineri.
    Att gömma sig bakom religionen,hur kan de vara positivt?

Mitt ex var som en barnunge då han var 34,men de var hans mor fel.Han kunde inte skilja på rätt eller fel o de kunde inte hon heller.Men efter de misstaget avskyr jag inte alla karlar,bara de som beter sig illa o skulle ifrån sig.

• Min lycka

Jag har försökt att ta henne till kvinnojouren,men hon velar.Jag har pratat med barnmorskan/disktriktsköterskan så nu ska hon gå vidare på någe vis.
    Eftersom jag e ensamstående med ett litet barn o inte vet vad den där galningen kan hitta på i *guds namn*så vill jag hålla lite distans.Om man nu kan säga de,då hon både ringer på dörren o ringer på telen på nätterna o e ledsen.

• Min lycka

Nä,precis,de finns INGET gott att säga om dem som beter sig illa i *guds namn*.
    Men du kanske hejar på självmordsbombare?

kokos skrev 2009-04-03 19:08:36 följande:
    Tjoho! Där kom det som jag väntat på Alla är likadana finns inget gott att säga om religionen My GOD!
  • Min lycka

Min far misshandlade både mor o oss barn då han var påverkad utav sprit.O vet du vad...?Jag tycker verkligen inte om när folk dricker sprit o uppför sig illa,för att sen skylla på alkoholen.

hadhouda skrev 2009-04-03 19:30:40 följande:
    Vet du vad? Jag kan sitta här och räkna upp massa fall där det är mordhot, misshandel, otrohet osv som är inblandat fast utanför muslimska familjer. Det kommer vi ingen vart med. Jag tänker fortfarande inte dra alla över en kant.
  • Min lycka
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:23:47 följande:
    Vilken värld vi lever i full av hat. Det finns ju idiotiska män inom alla religioner, länder mm. Tänk om vi alla skulle gå runt och hata varandra? Kvinnan i fråga har råkat ut för en idiot punkt slut!
  • Min lycka

Kvinnan har inte *råkat*ut för denna idioten,utan giftemålet bestämdes över hennes huvud i religionens namn.

Sen finns de klart idioter överallt i allt,men när man skyller i från sig ö gömmer sig bakom religion,seder,traditioner osv,så e man inte vatten värd.

• Min lycka

En fundering...Hur kommer de sig att vissa människor e så svaga att de behöver en påhittad gud?

• Min lycka

Säg de till in granne. Han påstår tvärtom.

hadhouda skrev 2009-04-03 19:47:41 följande:
    Jag beklagar det. Islam är inte direkt för alkohol! Just pga av dessa anledningar. Det händer tyvärr en massa skit när alkohol är inblandat och inte är det nyttigt heller.Min lycka skrev 2009-04-03 19:43:28 följande:
  • Min lycka

Men du,den övertygande känslan tvingas ju på barnen från födslen.De råder då ingen religionsfrihet inom islam.

hadhouda skrev 2009-04-03 19:50:50 följande:
    Svaghet är din uppfattning och inte min. Det handlar om en övertygande känsla som finns i kroppen.
  • Min lycka

Ja,allt e väl ok så länge de sker i guds namn?

Sen för att förtydliga...Jag tycker då inte om människor som gömmer sig bakom påhittade saker,typ religion.Jag hatar inte alla muslimer.Hur skulle jag kunna de, jag har inte träffat alla.Förutom att karln e totalt körd i huvet,så älskar jag de andra tre o hjälper dem massor bla ekonomiskt.Barnen e som mina egna.

Klart att du e ursäktad.

kokos skrev 2009-04-03 20:02:33 följande:
    URSÄKTA?? Nu hängde jag inte med..... var kommer självmordsbombare in i bilden??
  • Min lycka

Visst o då e man inte välkommen mer.

hadhouda skrev 2009-04-03 20:11:25 följande:
    Då var vi inne på denna visa igen. Tvingar på barnen!Man föds som muslim och sen kan man faktiskt konvertera som man gör i andra religioner.
  • Min lycka

De var de visst.Läs första meningen igen.

kokos skrev 2009-04-03 20:15:24 följande:
    det var inget svar på min fråga om var självmordbombare kommer in i bilden!!!!
  • Min lycka

Som jag skrivit innan,religioner ställer till med mycket dumheter.
    Man måste bli muslim för att få gifta sig med en partner inom islam.Vad jag vet så e de inte så inom kristendommen.

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 21:23:27 följande:

Min lycka skrev 2009-04-03 20:04:03 följande:
    Helt fel och totalt BS. Och dessutom irrelevant - säg en religion som HAR religionsfrihet! Faktum är att islam är den enda av ökenreligionerna som har det, i motsats till kristendom och judendom. Islam kräver att man respekterar "man med helig bok", dvs bibel eller torah, eftersom de är syskonreligioner. Kristendomen visade aldrig samma tolerans tillbaka, vilket är varför många judar under pogromer i historien ofta flydde till just islamska länder.Det är liksom det ironiska - inte bara andra religioner, utan andra sekter av SAMMA religion förföljdes av kristendomen. Många kristna grupper fick det bättre under islam än de hade det under Byzantium eller senare korsfararrikena! Det var givetvis inte alltid så väl, men klart mer än motsatsen, då kristna verkade ha som som sport att skylla allt på judar och "kättare".
  • Min lycka

Jaså,så man e feg för att man gick ut med en kissenödig hund.Jesses va många fegisar jag mötte ikväll.

kokos skrev 2009-04-03 20:46:07 följande:
    Tydligen hade människan inget bra svar på sitt inlägg utan smet iväg.... fegis
  • Min lycka

Skulle du skylla o gömma dig bakom en religion,Ja.
    Självklart finns de nötter överallt inom alla områden,men alla gömmer sig inte bakom någe påhittat.

orian Ertymexx skrev 2009-04-03 21:26:49 följande:

Min lycka skrev 2009-04-03 19:38:03 följande:
    Ehm, så om jag offrar barn, mördar kvinnor, beter mig som en skit rent allmänt och sedan kallar mig sant troende kristen så kommer du att hata alla kristna män för det???Om han inte kan skilja på rätt och fel så är han inte så mycket muslim som sociopat, eller rent av psykopat. Det är något som finns i alla grupper av människor.
  • Min lycka

Hur går detta ihop med att de otrogna ska dödas?

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 21:23:27 följande:

Min lycka skrev 2009-04-03 20:04:03 följande:
    Helt fel och totalt BS. Och dessutom irrelevant - säg en religion som HAR religionsfrihet! Faktum är att islam är den enda av ökenreligionerna som har det, i motsats till kristendom och judendom. Islam kräver att man respekterar "man med helig bok", dvs bibel eller torah, eftersom de är syskonreligioner. Kristendomen visade aldrig samma tolerans tillbaka, vilket är varför många judar under pogromer i historien ofta flydde till just islamska länder.Det är liksom det ironiska - inte bara andra religioner, utan andra sekter av SAMMA religion förföljdes av kristendomen. Många kristna grupper fick det bättre under islam än de hade det under Byzantium eller senare korsfararrikena! Det var givetvis inte alltid så väl, men klart mer än motsatsen, då kristna verkade ha som som sport att skylla allt på judar och "kättare".
  • Min lycka

Ok,men de stod inget i ts att man inte fick ifrågasätta religionen på någe vis.
    Väldigt respektlöst utav dig att hänvisa mig till hata muslim-trådar.
    Fy säger jag bara o tackar för mig.

rön banan skrev 2009-04-03 22:11:23 följande:

Min lycka skrev 2009-04-03 22:09:26 följande:
    Jag ogillar också vissa saker inom islam, men just denna tråd startade jag för att få höra positiva saker o fråga om dem. Kan du respektera det? Finns gott om hata-muslim-trådar om du är intresserad.
Svar på tråden Positivt med islam?