Positivt med islam?
Doda: "Jag tror faktiskt att det handlar om kärlek till de äldre. Många vill kunna ta hand om sina föräldrar. Tänk vad dom slitit och haft sig för sina barn. Jag har bott i Tyskland och där är det många som har det så. Oma (mormor) bor t ex på övervåningen och alla samlas vid middag osv. Du skulle sett livslusten i de äldres ögon. Att få åldras kring barnbarn och familj är väl underbart. Tänk vad många äldre som lider av depressioner pga ensamhet nu för tiden.........."
Nu har inte jag läst igenom tråden så noga så ha överseende med det....
Jag kan hålla med om att de äldre mår väldigt bra av att få leva tillsammans med sina barnbarn. Jobbar på ett äldrebeonde så jag vet hur de gamla fungerar när det kommer t ex aktiviteter med barn. De skiner upp till tusen och det förgyller verkligen deras dagar.
Jag kommer absolut inte bo kvar i Sverige när jag blir gammal. Jag ska uppfostra mina barn till att ta hand om mig och respektera mig. Skulle aldrig falla mig in att bo på ett äldreboende då dör jag hellre!!
Vi ska flytta till min mans hemland så fort hans mamma blir äldre för att sköta om henne. Det är helt naturligt för mig och då är jag svensk.....