Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Positivt med islam?

grön banan skrev 2009-04-03 19:34:03 följande:

Bara synd om er andra, när folk som missköter sig säger att de har stöd av islam i sitt beteende.
    Det är ju så med alla religioner. Jag tycker inte så värst synd om muslimer för att det finns puckon bland dem, utan mer synd om de som tror att alla muslimer är onda på grund av det. Jag tror ju inte att alla kristna är onda för att det finns kristna terrorister och fanatiker och abortläkarmördare och katolska barnarövare.
  • Dorian Ertymexx

grön banan skrev 2009-04-03 19:52:27 följande:

Men jag anser inte att de som kan hantera alkhol inte ska få njuta av vin osv.
    Anser du att de som kan hantera cannabis ska få hantera det då?
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 20:04:03 följande:

Men du,den övertygande känslan tvingas ju på barnen från födslen.De råder då ingen religionsfrihet inom islam.
    Helt fel och totalt BS. Och dessutom irrelevant - säg en religion som HAR religionsfrihet! Faktum är att islam är den enda av ökenreligionerna som har det, i motsats till kristendom och judendom. Islam kräver att man respekterar "man med helig bok", dvs bibel eller torah, eftersom de är syskonreligioner. Kristendomen visade aldrig samma tolerans tillbaka, vilket är varför många judar under pogromer i historien ofta flydde till just islamska länder.

Det är liksom det ironiska - inte bara andra religioner, utan andra sekter av SAMMA religion förföljdes av kristendomen. Många kristna grupper fick det bättre under islam än de hade det under Byzantium eller senare korsfararrikena! Det var givetvis inte alltid så väl, men klart mer än motsatsen, då kristna verkade ha som som sport att skylla allt på judar och "kättare".
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 19:38:03 följande:

Hur kan ni påstå att jag e förbömande.Denna karln hänvisar ju till sin religion som just e islam.Tacka 17 för att jag blir förbannad när jag blir hotad med stryck o att han ska *sätta på mig*Mycke har jag varit med om,men inte såndant svineri.Att gömma sig bakom religionen,hur kan de vara positivt?Mitt ex var som en barnunge då han var 34,men de var hans mor fel.Han kunde inte skilja på rätt eller fel o de kunde inte hon heller.Men efter de misstaget avskyr jag inte alla karlar,bara de som beter sig illa o skulle ifrån sig.
    Ehm, så om jag offrar barn, mördar kvinnor, beter mig som en skit rent allmänt och sedan kallar mig sant troende kristen så kommer du att hata alla kristna män för det???

Om han inte kan skilja på rätt och fel så är han inte så mycket muslim som sociopat, eller rent av psykopat. Det är något som finns i alla grupper av människor.
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 19:41:26 följande:

Nä,precis,de finns INGET gott att säga om dem som beter sig illa i *guds namn*.Men du kanske hejar på självmordsbombare?
    Nej, det är sant. Oavsett vilken eller vilka gud(ar) de råkar tro på.

Oh please. Självmordsbombare har i alla fall den goda smaken att ge sig själva samma medicin som sina offer. Kan vi säga det om IRA, ETA, KKK och de fanatiska abortmotståndarna i USA? Knappast va...
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 22:08:10 följande:

Som jag skrivit innan,religioner ställer till med mycket dumheter.Man måste bli muslim för att få gifta sig med en partner inom islam.Vad jag vet så e de inte så inom kristendommen.Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 21:23:27 följande:
    Ehm, jo! Det är inte så i SVERIGE, men det har inget med kristendomen att göra, utan med att vi är ena sekulära satar, lyckligtvis. Fram till 1951 fick man inte ha ett arbete i Sverige om man var katolik. Och inte långt innan det var det dödsstraff på att vara katolik. Visste du det?

Och för att vara korrekt, en muslimsk kvinna får inte gifta sig med annat än en muslim (och det bryr sig hur många sekulära muslimer om, tro?), medan en muslimsk man får gifta sig med en kristen eller judinna. Huruvida det är bättre eller sämre än judendomens och kristendomens totalförbud, well...
  • Dorian Ertymexx

Min lycka skrev 2009-04-03 22:12:06 följande:

Hur går detta ihop med att de otrogna ska dödas?Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 21:23:27 följande:
    Ungefär lika väl som med kristna som gör värnplikt, blir soldater och går ut i krig skulle jag säga... eller att kristna nationer har vapenindustrier.
  • Dorian Ertymexx

grön banan skrev 2009-04-03 19:56:48 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-03 19:54:25 följande:
    Cannabis är en drog som är farlig vid minsta lilla intag. Det är inte måttligt med alkohol.
    Därom tvistar de lärde. Och det vet du.
  • Dorian Ertymexx

grön banan skrev 2009-04-05 12:20:18 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 11:32:15 följande:
    Skitsnack.
    Förstå mig rätt - jag är en vild drogmotståndare, men jag är inte dummare än att jag vet hur många ser på droger, och vad forskning säger om det. På många vis är alkohol den värsta drogen, långt värre än cannabis. På vissa plan är cannabis förstås värre, det lagras i kroppen och kan ge psykoser (även om många hävdar att så inte är fallet), men det är trots allt alkohol som toppar som orsak till våld, olyckor och andra problem; inte ens alla andra droger tillsammans gör samma skada.
  • Dorian Ertymexx

grön banan skrev 2009-04-05 13:08:35 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 12:45:36 följande:
    Då handlar det om MÄNGDEN alkohol.
    Det gör det med alla droger.
  • Dorian Ertymexx

grön banan skrev 2009-04-05 15:39:00 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-05 15:38:03 följande:
    1 glas vin o 1 glas cannabis är en himla skillnad.
    Heh. Nåja.
Svar på tråden Positivt med islam?