Inlägg från: hadhouda |Visa alla inlägg
  • hadhouda

Positivt med islam?

Min mamma bor i hop med en sambo. De är båda svenska, hennes sambo förväntar sig att maten ska stå på bordet punktligt. Det ska glänsa i varenda hörn. varje gång hon ringer så flåsar hon av städning. De bor på landsbygden och jag lider verkligen när jag ser hur sliten hon är av allt detta. Gör hon inte allt perfekt så får hon höra ett och annat. Det gör mig ledsen och hon hade det absolut inte så när hon levde med min muslimska far. Det fick minsann vara stökigt och pappa hjälpte henne faktiskt mycket! OBS! Jag drar inte alla över en kant för det. ALLT DETTA HAR INTE MED RELIGION ATT GÖRA SNÄLLA INSE DETTA!!!

• hadhouda

Vilken värld vi lever i full av hat. Det finns ju idiotiska män inom alla religioner, länder mm. Tänk om vi alla skulle gå runt och hata varandra? Kvinnan i fråga har råkat ut för en idiot punkt slut!

• hadhouda

Vet du vad? Jag kan sitta här och räkna upp massa fall där det är mordhot, misshandel, otrohet osv som är inblandat fast utanför muslimska familjer. Det kommer vi ingen vart med. Jag tänker fortfarande inte dra alla över en kant.

• hadhouda

Jag beklagar det. Islam är inte direkt för alkohol! Just pga av dessa anledningar. Det händer tyvärr en massa skit när alkohol är inblandat och inte är det nyttigt heller.
    Min lycka skrev 2009-04-03 19:43:28 följande:

Min far misshandlade både mor o oss barn då han var påverkad utav sprit.O vet du vad...?Jag tycker verkligen inte om när folk dricker sprit o uppför sig illa,för att sen skylla på alkoholen.
  • hadhouda

Svaghet är din uppfattning och inte min. Det handlar om en övertygande känsla som finns i kroppen.

• hadhouda

Min lycka skrev 2009-04-03 19:50:15 följande:

Säg de till in granne. Han påstår tvärtom.
    Jag förstår ej. Vad påstår han????
  • hadhouda

Jasså, och det har du gått på? Det var ju tråkigt att du inte visste mer om religionen.

• hadhouda

De säger att Islam ligger bakom varenda dumhet dom gör och vissa stackare går på det. Hade jag en sån gubbe hade han flugit ut med huvet före!!!

• hadhouda

Då var vi inne på denna visa igen. Tvingar på barnen!
    Man föds som muslim och sen kan man faktiskt konvertera som man gör i andra religioner.

• hadhouda

Jag skulle också vilja veta varför. Jag kan tänka mig att förr i tiden så var det ju så lyckat om man fick en son. Långt tillbaks i tiden så dödade de ju sina spädbarn om de fick en dotter. Islam satte stopp på detta i arabländerna och förbjöd det.
    Sen finns det ju massa macho-killar som gillar att styra och ställa och det går väl ut på systrarna också, tyvärr.
    Själv har jag aldrig upplevt detta, trots att jag har två bröder.
    Det finns många som föredrar att få söner eftersom de liksom för vidare efternamnet på familjen då han senare gifter sig. Följden blir att de skämmer bort denna son. Han vänjer sig vid att bestämma, i vissa fall över hela familjen.
    Men detta har inte med islam att göra alls.

• hadhouda

Ja det är klart man kan. Man måste bara tänka på att många länder har inte kommit så långt som Sverige. Men det går framåt. Jag förstår arabiska då det är mitt modersmål och tittar ofta på arabiska nyheterna. Jag hör återigen ordet " hokok elmaraa" som betyder kvinnans rättigheter så det är på framåtmarsch. Min far kommer från Tunisien, även min man. ibland tror jag att jag kommit till Frankrike pga jag ser hur snabbt landet förändras. Det här är en fråga om jämnställdhet inget annat. Söner är inte mer värda än döttrar i Islam.
    grön banan skrev 2009-04-05 12:21:55 följande:

Man kan ju göra som i Sverige o låta killar ta tjejerna efternamn vid giftermål, om paret vill.
Svar på tråden Positivt med islam?