Inlägg från: kokos |Visa alla inlägg
  • kokos

Positivt med islam?

grön banan skrev 2009-04-03 09:56:04 följande:
    Här måste jag faktiskt säga att barn i så fall får testa att hoppa över ett mellis. Har tyvärr varit med om femåringar som blivit tillsagda att fasta på förskolan.
    Jo precis testa men på egen vilja. Det anser inte jag rätt att de blir tillsagda från föräldrarna. man ska ju känna tron inifrån hjärtat.... (Min personliga åsikt)
  • kokos
    Flisan83 skrev 2009-04-03 12:17:03 följande:
    Det jag har sett av islam och dess familjevärderingar så är det inte särskilt fina familjeband. Tjejerna slavar och gör de inte som männen säger så blir de slagna...jag påstår inte att alla är så men mycket av det jag sett har varit så.
    Tyvärr ser vissa bara de dåliga.... Dessutom slavar man inte. Finns de kvinnor som gör det av kärlek också... men som sagt FÖRDOMAR
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 15:54:38 följande:
    Gör vad av kärlek?
    Passar upp på sina män syftade jag på. T ex så älskar jag att ha frukosten klar till min man för jag vet att det uppskattas men han skulle ju aldrig slå mig om jag inte hade det
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 16:08:15 följande:
    Passar han upp på dig också?
    Japp det händer det också, men inget jag räknar med om jag ska vara ärlig....
    Han är en ängel just nu i mitt gravida tillstånd
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 16:21:44 följande:
    Tycker du att du har större skyldighet att skämma bort honom än tvärtom.
    Nä fast jag gör det för att jag vill och inte för att han kräver det vilket är en grymt stor skillnad. Något jag hade gjort även om det var en svensk eller afrikan. Har inget med religionen att göra alltså..... varför skulle jag vara "skyldig" det??
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 16:25:00 följande:
    Finns muslimska tjejer som säger att deras män aldrig skulle gå med på att sköta hushållet.
    Jo men det är just det jag vill komma fram till.... ALLA är inte sådana!! Därför blir jag så irriterad när folk kommer med sina fördomar....
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 16:36:06 följande:
    Det hade varit en fördom om jag skrivit att alla gör så.
    Inte just du som skriver så menade jag inte. Men så fort vissa personer hör något om att någon slagit sin fru etc blir det genast att alla muslimer är sådana. Det blir så fel liksom.....
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 16:40:15 följande:
    Det är väl för att en del av dem som slår säger att religionen tillåter det.
    Kan vara möjligt.... 
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 19:03:56 följande:
    Nähädu,där har du fel.Jag bor granne med en muslimsk familj,där mamman ensam får ta hand om hemmet o två små barn under 3år.Hennes man röker,dricker o lyfter inte ett finger för att ta hand om sin familj.Han sitter vid datorn eller vid tv hela nätterna o så sover han hela dagarna.Han har även älskarinnor.Han har hotat mig med stryk o även att han ska *sätta på mig*om jag hjälper hans fru förmycke.Han slog henne då de var hemma i deras hemland förra sommaren,men här säger han att han inte törs,för han vet att jag anmäler honom.Han säger att de e på detta visset de ska vara i en muslimsk familj.Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar.Hade de inte varit för deras underbara barn o för att frun knappt e över 20år o totalt ensam här i landet,så hade jag ställt till ett helvete för honom.De finns inget gott att säga om islam eller om någon annan religion.
    Tjoho! Där kom det som jag väntat på Alla är likadana finns inget gott att säga om religionen My GOD!
  • kokos
    hadhouda skrev 2009-04-03 19:14:24 följande:
    Ja, och det är juuu så lätt att dra alla över en kant.
    Ja det är ju det!
Svar på tråden Positivt med islam?