Inlägg från: kokos |Visa alla inlägg
  • kokos

Positivt med islam?

"Detta har fått mig att hata både religionen o dess karlar" så skrevs det i inlägget ovan.....

• kokos

Grejen är den att folk som ser sådant hos en familj som har något utmärkande typ religion, problem eller annat tror att det är så hos alla sedan!! Om folk bara kunde sluta vara så föredömande....

• kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 19:41:26 följande:
    Nä,precis,de finns INGET gott att säga om dem som beter sig illa i *guds namn*.Men du kanske hejar på självmordsbombare?
    URSÄKTA?? Nu hängde jag inte med..... var kommer självmordsbombare in i bilden??
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 20:13:44 följande:
    Ja,allt e väl ok så länge de sker i guds namn?Sen för att förtydliga...Jag tycker då inte om människor som gömmer sig bakom påhittade saker,typ religion.Jag hatar inte alla muslimer.Hur skulle jag kunna de, jag har inte träffat alla.Förutom att karln e totalt körd i huvet,så älskar jag de andra tre o hjälper dem massor bla ekonomiskt.Barnen e som mina egna.Klart att du e ursäktad.
    det var inget svar på min fråga om var självmordbombare kommer in i bilden!!!!
  • kokos

Jo men alltså hur kan du dömma mig för att heja på självmordbombare??

• kokos

Snacka om att bara skriva för att skriva och sedan inte ge svar. Åh varför bryr jag mig överhuvudtaget.... !

• kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 20:44:18 följande:
    Kanske dags att avsluta sidospåret med självmordsbombare.
    Tydligen hade människan inget bra svar på sitt inlägg utan smet iväg.... fegis
  • kokos
    Min lycka skrev 2009-04-03 22:15:56 följande:
    Ok,men de stod inget i ts att man inte fick ifrågasätta religionen på någe vis.Väldigt respektlöst utav dig att hänvisa mig till hata muslim-trådar.Fy säger jag bara o tackar för mig.rön banan skrev 2009-04-03 22:11:23 följande:
    Snygg hänvisning *skrattar*
  • kokos

Jag kan säga så här: Jag är en svensk konvertit uppfödd i en svensk familj med kristendom som religion dock ej utövad kristenhet.....

Jag har fått så mycket mer respekt sedan jag blev muslim, både från kristna och andra muslimer. Visst kan man få det från icke-religiösa också-självklart! men islam har verkligen gett mig mycket

• kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 08:13:06 följande:
    Vad har islam gett dig?
    Respekt som troende, något att tro på som verkligen visar sig, trygghet-känner mig mycket tryggare som person. Gemenskap på ett annat sätt än innan osv
  • kokos

Visst har jag även förlorat när jag konverterade t ex min mamma och två syskon. Men jag har vunnit så mycket mer!

• kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 08:22:16 följande:
    Hur menar du med respekt som troende och något att tro på som visar sig? Vad är det gör som gör att du känner dig tryggare?
    Jag känner mig beskyddad på ett annat sätt. Så svårt att förklara den känslan jag har inombords.... Jag har aldrig direkt trott på att saker visar sig men efter en upplevelse på tunnelbanan som hände tre gånger efter varandra på 1 timma-såg jag det som ett tecken. Det kunde bara inte vara fel och sedan den dagen har jag burit sjal och aldrig känt mig så nöjd
    grön banan skrev 2009-04-04 08:23:13 följande:
    Tog de avstånd pga. du blev muslim? Om mina barn blev muslimer, skulle jag inte bli glad, men glad för deras skull o umgås med dem som vanligt.
    Japp! Jag hade inte räknat med att de skulle acceptera det hela med öppna armar, men inte ens respekten kunde de ge.... De som förlorar! Jag har aldrig mått bättre i själen och i mitt liv
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 08:31:18 följande:
    Var det de som tog avstånd eller behandlade de dig illa, så du inte orkade?
    De hade de fördomar som många har och sade allt till mig.... T ex din man kommer misshandla dig-de hade inte ens träffat honom {#lang_emotions_surprised} Du kommer inte få arbeta, alla kommer ta avstånd från dig, varför ska du täcka dig/är du dum osv osv
    När de gick emot mig alla så blir man sårad kan jag säga de var trots allt min familj....
    grön banan skrev 2009-04-04 08:30:32 följande:
    Vad var det som visade sig?
    För att göra en historia kort.....
    På t-banan var det nästintill tomt. Fanns massa platser att sitta på.... När jag klev på satte jag mig och efter 4 stationer klev en muslimsk kvinna med sjal på och satte sig mitt emot mig. Hon gick av och en station senare hände samma sak och observera att tbanan fortfarande var lika tom. När detta hände tredje gången på samma resväg till jobbet förstod jag vad som menades då jag hade tänkt på att ta på mig sjalen men inte haft mod till det.
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 12:55:55 följande:
    Stämmer det att bröderna bestämmer över systrarna, ni som är muslimer?
    Inte i min ingifta familj  har jag ej märkt det
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 13:00:43 följande:
    Men vet du om skrifterna säger så?
    Finns säkert flera olika tolkningar om det tyvärr....
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-04 13:08:29 följande:
    Är din man född muslim? I så fall; har han sagt att bröder ska bestämma över systrar?
    ja han är född muslim och har aldrig sagt det
Svar på tråden Positivt med islam?