Följas åt med 2an??
Hej!Jag har pco och fick hjälp av pergotime för att bli gravid med första barnet.Nu är det snart dags att påbörja en ny kur för att försöka få till ett syskon,någon som oxå ska försöka igen å vill följas åt?
Hej!Jag har pco och fick hjälp av pergotime för att bli gravid med första barnet.Nu är det snart dags att påbörja en ny kur för att försöka få till ett syskon,någon som oxå ska försöka igen å vill följas åt?
Hej!
Vi har också börjat planera för ett syskon till vår dotter, som blev till med hjälp av pergotime.
Gick du till läkare direkt när ni bestämde er för att försöka med ett syskon eller har ni försökt utan pergo?
hej!Vad kul med fler;)Vi ska till läkaren på måndag och få pergo,har inte skyddat oss sen förlossningen men jag har å andra sidan inte haft någon mens än så det hade nog inte gjort någon skillnad!
Hur lång tid tog det för er förra gången?Undra om det kan vara lika eller om sånt ändras helt!Vi blev gravida på tredje försöket så det gick rätt fort
Hur gammal är eran dotter?
Vår dotter är 15 månader. Jag har ätit p-piller sedan i ca ett år tror jag. Har bestämt oss för försöka med ett syskon ganska snart. Jag har inte slutat med piller ännu.
Vår dotter kom till på tredje pergokuren så det gick rätt så snabbt ändå. Hoppas att det ska ta sig lika snabbt den här gången. Jag har just avslutat sista kartan p-piller så det ska bli spännande att se hur lång cykel jag får.
Hur gammalt är ditt barn?
jaha,då fungerade pergon lika bra på oss då;)
Våran Wilmer är 11månader nu,känns rätt lagom faktiskt för då blir det runt 2 år emellan.Tror aldrig det blir en perfekt tidpunkt utan det viktigaste är att det känns rätt och att man har hyfsat med ork haha
Ska ni prova utan pergo denna gången eller hur gör ni?
Vi kommer nog att se hur cykeln blir... märker jag att det dröjer innan mensen kommer så tar jag kontakt med min läkare. Eller ska man kanske vända sig till barmorskan? Vem har du kontakt med?
Tjena, här är ännu en som börjar fundera på en nr 2. Jag knaprade pergotime flertalet omgångar utan resultat. Till slut fick vi hjälp via IVF och lyckades på första försöket. Nu har vi några embryon i frysen så frågan är om vi ska tina upp dem. Jag skulle allra helst vilja få att min kropp ska fungera normal. Men nu verkar det inte som att kroppen "kickat" igång som den ska. Har under förra perioden försökt att lista ut när ägglossning är, men efter att ha kissat på stickor i 5-6 veckors tid av 8 och inget utslag så är jag rätt less på det.
får man va med här?
ska invänta mensen om någon dag o sen ska det börjas med dubbel kur pergo.. får se om de fungerar denna gång (testat två gånger förut helt utan resultat).
har en son på snart 16 mån som blev till med hormonsprutor, så får se om vi får ta det denna gång också.
hoppas jag hinner med o bli gravid innan sommar iaf, annars blir de tju inget förrens i höst..
Hej, får man va med lite här
Jag har pco och endometrios och vi fick hjälp med IVF för att bli gravida. Jag åt pergotime i 9 månader med två ägglossningar som följd innan vi blev remitterae till reproduktionscentrum.
Nu har vi börjat prata om syskon och på tisdag ska jag till läkaren för att planera hur vi ska göra. Vi har två ägg i frysen och jag känner mig tveksam till att börja med pergo igen. Det satte sån himla press på förhållandet att jag känner att jag inte vill in där och trampa igen.
Hej och välkomna alla! :)
Tristanya: Tog du kontakt med läkaren direkt när ni bestämde er för att försöka med tvåan eller försökte ni ett tag?