• vårwilmer08

Följas åt med 2an??

Hej!Jag har pco och fick hjälp av pergotime för att bli gravid med första barnet.Nu är det snart dags att påbörja en ny kur för att försöka få till ett syskon,någon som oxå ska försöka igen å vill följas åt?

• Svar på tråden Följas åt med 2an??
  • HW06

Hallå där ute, jag vill gärna oxå vara med här

Vi har velat ha en nummer 2 sen augusti, fick hjälp i Nov med Puregonsprutor. (Dottern blev oxå till med hjälp av dem)
    Har dock uppehåll till Juni nu eftersom det har varit ganska påfrestande för mig, men längtar tills jag kör i gång igen
    Jag har ingen mens och ingen ÄL.

Jag älskar er min familj. W och H är mitt allt.
  • vårwilmer08

Hej!vad kul att så många har skrivit och vill hänga på:)Jag har varit bortrest hela helgen och kunnat kika på sidan först nu men nu hoppas jag kunna kolla av läget här lite oftare;)

Nemini skrev 2009-04-02 09:02:13 följande:
    Vi kommer nog att se hur cykeln blir... märker jag att det dröjer innan mensen kommer så tar jag kontakt med min läkare. Eller ska man kanske vända sig till barmorskan? Vem har du kontakt med?
    Vi pratade med min läkare som hjälpte oss förra gången,tyckte det var enklast så.Vi var där igår så nu har jag tabletterna och kan i princip köra igång när som.

Hur har ni andra gjort med vänner och familj,berättar ni att ni vill börja försöka igen eller väntar ni tills ni plussat?Förra gången så visste alla precis vart i processen vi var men jag känner att jag vill vänta med att berätta denna gången tills man blir gravid eller om det (hoppas inte)skulle ta väldigt lång tid.

En annan undran är hur säkra ni känner er på ett barn till och om man överhuvudtaget kan vara helt 100% någon gång.Vi har bestämt oss och jag känner mig lycklig över det beslutet men så blir man lite osäker ibland,särskilt om det är lite extra besvärligt med vår son eller när man är helt slut som mamma,men det kanske är vanligt att känna så?
  • HW06
    vårwilmer08 skrev 2009-04-07 20:29:26 följande:
    Hej!vad kul att så många har skrivit och vill hänga på:)Jag har varit bortrest hela helgen och kunnat kika på sidan först nu men nu hoppas jag kunna kolla av läget här lite oftare;) Vi pratade med min läkare som hjälpte oss förra gången,tyckte det var enklast så.Vi var där igår så nu har jag tabletterna och kan i princip köra igång när som.Hur har ni andra gjort med vänner och familj,berättar ni att ni vill börja försöka igen eller väntar ni tills ni plussat?Förra gången så visste alla precis vart i processen vi var men jag känner att jag vill vänta med att berätta denna gången tills man blir gravid eller om det (hoppas inte)skulle ta väldigt lång tid.En annan undran är hur säkra ni känner er på ett barn till och om man överhuvudtaget kan vara helt 100% någon gång.Vi har bestämt oss och jag känner mig lycklig över det beslutet men så blir man lite osäker ibland,särskilt om det är lite extra besvärligt med vår son eller när man är helt slut som mamma,men det kanske är vanligt att känna så?
    Vi har berättat för alla i vår närhet om att vi försöker.

Klart man kan vackla i bland, men i grund och botten är man juh så säker man kan bli att man vill ha en till. Jag ser det som att kommer det en till liten så blir det nog bra i slutändan, trots mina tvivel i bland
  • Maddolf

Vi har inte berättat för någon den här gången och det är ett väldigt medvetet beslut. Vi gick igenom en lång tid med pergotime och blodprov och täta läkarbesök under en lång tid och till slut blev et IVF och då var det många som följde våra steg.
    Jag är inte så pratglad av mig och hade inte mod nog att ge mig in här på fl för att söka stöd hos andra barnlösa kämpande par. Min man däremot är en riktig snackis och det är hans sätt att bearbeta det som hände då och den längtan och saknad som han kände.
    Den här gången vill jag som du vårwilmer08 jag vill vänta och ge ett glatt besked efter ett plus. Vara lite som alla andra för en gångs skull och ha min sorg eller lycka själv ett tag.

• Nemini
    vårwilmer08 skrev 2009-04-07 20:29:26 följande:
    Hej!vad kul att så många har skrivit och vill hänga på:)Jag har varit bortrest hela helgen och kunnat kika på sidan först nu men nu hoppas jag kunna kolla av läget här lite oftare;) Vi pratade med min läkare som hjälpte oss förra gången,tyckte det var enklast så.Vi var där igår så nu har jag tabletterna och kan i princip köra igång när som.Hur har ni andra gjort med vänner och familj,berättar ni att ni vill börja försöka igen eller väntar ni tills ni plussat?Förra gången så visste alla precis vart i processen vi var men jag känner att jag vill vänta med att berätta denna gången tills man blir gravid eller om det (hoppas inte)skulle ta väldigt lång tid.En annan undran är hur säkra ni känner er på ett barn till och om man överhuvudtaget kan vara helt 100% någon gång.Vi har bestämt oss och jag känner mig lycklig över det beslutet men så blir man lite osäker ibland,särskilt om det är lite extra besvärligt med vår son eller när man är helt slut som mamma,men det kanske är vanligt att känna så?
    Visst känner man tvivel ibland, men jag kommer alltid fram till samma sak varje gång; självklart ska vi försöka med en till! Men man får nog inte glömma bort att det kan bli tufft ibland.

Vi väljer att inte tala om för någon att vi försöker igen. Får förhoppningsvis bli en glad överraskning!
  • vårwilmer08

På något sätt så känner jag lite press att man måste vara helt säker och att man ska ha en utstuderad plan innan man börjar försöka igen,jättefånigt jag vet men det har väl att göra med att man måste planera på ett annat sätt än när man bara kan sluta ta p-piller och se lite vad som händer.Kanske oxå därför som man känner sig lite osäker ibland,det blir ju ett mer medvetet val på något sätt(även om alla graviditeter borde vara det)Hoppas ni förstår hur jag menar!

• Tristanya

nu är det spännnade o se om pergon fungerar eller ej.. mensens första dag idag, så på dag 4 ska det börjas med dubbel kur.. sen är det bara denna väntan..
    väntar på samtal från mottagningen nu, om tid för vul för o se om jag fått några ägg av pergon.
    vill så gärna. o har gått ner lite till nu, så det ökar ju chanserna.. men man vågar inte hoppas för mycket!

• Nemini
    Tristanya skrev 2009-04-08 10:40:48 följande:
    nu är det spännnade o se om pergon fungerar eller ej.. mensens första dag idag, så på dag 4 ska det börjas med dubbel kur.. sen är det bara denna väntan.. väntar på samtal från mottagningen nu, om tid för vul för o se om jag fått några ägg av pergon. vill så gärna. o har gått ner lite till nu, så det ökar ju chanserna.. men man vågar inte hoppas för mycket!
    Då får vi hålla tummarna :)
    Har du gått ner mycket i vikt?
  • Tristanya
    Nemini skrev 2009-04-08 10:52:59 följande:
    Då får vi hålla tummarna :) Har du gått ner mycket i vikt?
    sen vi sökte hjälp för syskonförsök i sep har jag gått ner ca 18kg.. men då hade jag ett "viktuppehåll" på några månader här emellan också.. blev då även ordinerad att gå ner 20kg innan vi fick påbörja behandling, men den läkaren gick dessvärre bort vid nyår, o den nya tillfällige läkaren sa att jag iaf ska komma under ett bmi på 30, o det har jag gjort nu, dessutom nått kilo till under..
    men hoppas på att gå ner lite till!
  • HW06
    Tristanya skrev 2009-04-08 12:49:15 följande:
    sen vi sökte hjälp för syskonförsök i sep har jag gått ner ca 18kg.. men då hade jag ett "viktuppehåll" på några månader här emellan också.. blev då även ordinerad att gå ner 20kg innan vi fick påbörja behandling, men den läkaren gick dessvärre bort vid nyår, o den nya tillfällige läkaren sa att jag iaf ska komma under ett bmi på 30, o det har jag gjort nu, dessutom nått kilo till under..men hoppas på att gå ner lite till!
    Oh vad duktig du är
    Lycka till
Svar på tråden Följas åt med 2an??