• Förälskad

En tidig 2010 planeras... Häng på så följs vi åt... del.2

Vi fortsätter att prata... Några av oss har redan lyckats blivit gravida tidigare än beräknat och andra planerar att bli gravida inom kort...

Det finns inga regler på vem eller vad vi ska prata om...

Alla är välkomna...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-08 08:45
    BF/BMI-lista: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m42937972.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-06 10:06
    Några i tråden vill ses på Gröna Lund i sommar. Här är en Gröna Lunds tråd för er som inte orkar läsa vad vi skrivit i tråden och där vi fortsätter med Gröna Lunds tugget :)
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m43685492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 19:53
    OBS!! NY TRÅD, DENNA GÅR SNART UT: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45136990.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 19:54
    OBS!! NY BF/BIM-LISTA OCKSÅ: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m45137012.html

• Svar på tråden En tidig 2010 planeras... Häng på så följs vi åt... del.2
  • sugröret
    Ami84 skrev 2009-06-05 12:44:19 följande:
    verkar som det, hon gillade verkligen den förra, och trodde aldrig att hon skulle lämna Alissa och inte höra av sig på 3 år.Jag sa av ren ilska efter ett samtal med henne då hon sa till mig att hon inte vill störa då lillan har en mamma och en pappa, och att hon känner att hon inte kan ge henne det vi har. då sa jag ett fult ord om henne framför svärmor och då sa hon på en gång att ja inte har nån rätt att säga så om henne. Visst har ja inte det men det gjorde så ont att få höra något sånt.Men det konstiga e att det inte alltid e så utan det komer med jämna mellanrum, annars brukar hon vara helt underbar som person. men men alla har väl sina flugor i huvudet
    Hon kanske tror att du ska göra samma grej som bio mamman?

Lättare sgt än gjort kanske,men gå bara därifrån när hon börjar hålla på eller ignorera helt och hållet så kanske hon tröttnar till slut
  • Ami84
    MoaLi skrev 2009-06-05 12:43:25 följande:
    Har du läst kursen nyligen eller? Menar du den boken "Medan jorden snurrar"?Jag bryr mig inte så mycket om betyget, jag måste ha läst kursen för att kunna komma in på sjuksköterska...Men en sak funderar jag över. Jag har ju en viss betygspoäng från gymnasiet. Om jag går den här komvuxkursen och får MVG, läggs det till på mitt gymnasiebetyg då? Det kan det väl inte göra eftersom jag redan har mina 2500 poäng? Det var nån som sa det. Att det läggs till och att om jag får G så kan det sänka mitt sammanlagda betyg?
    har ingen aning, läste även det på komvux så ja vet inte om det påverkar poängen,
    boken heter bara naturkunskap b, utgivare gleerups
  • KKC
    sugröret skrev 2009-06-05 12:44:07 följande:
    Ja gärna! haha,nu är jag trött på det här och vill ha ett plus vad jag än ska göra för att få det :P
    visst fick du din mens tillslut eller har jag fel?

yes, slutet av nästa vecka? tors? jag är seriös, detta är en lyckoburk å det är reserverad för dig!
  • Ami84
    sugröret skrev 2009-06-05 12:46:48 följande:
    Hon kanske tror att du ska göra samma grej som bio mamman?Lättare sgt än gjort kanske,men gå bara därifrån när hon börjar hålla på eller ignorera helt och hållet så kanske hon tröttnar till slut
    jo det e precis det jag börjat med, som igår när hon sa det där ang ivf, sa bara åt min man att nu drar vi.
    Tror hon förstod piken då :D
  • Buslängtan

Godmiddag.

Jag tror jag hade äl igår. Så vi fick till det.
    Jag vet ju inte om jag blir gravid denna gång heller men jag ger inte upp i alla fall.

Sugrör: Testa er det är inget farligt, visst jag kan förstå att han har ångest, tänk om hans springare inte fungerar som de ska, då ger en man ångest.
    Jag vet att det är jobbigt, men samtidigt är det skönt att veta.
    Det är förjävligt att de har tagit tillbaka lägenheten, hur kan de bara göra så?

Ami: Svärmödrar är så där, de gillar inte att se att deras små pojkar har blivit egna individer och inte hänger vid tutten på mamma längre.( lyssnar och gör allt hon säger)
    Utan har ett eget liv och att det inte är Mamma som är kvinna nr 1 i hans liv längre.
    De är jättejobbiga. Men de vänjer sig och då blir dom bättre lovar.

• KKC

ami84: ledsen att jag inte kommenterar men har inte hängt med på vad ni pratar om... sorry

• sugröret
    KKC skrev 2009-06-05 12:49:01 följande:
    visst fick du din mens tillslut eller har jag fel?yes, slutet av nästa vecka? tors? jag är seriös, detta är en lyckoburk å det är reserverad för dig!
    Aa idag satte den igång..inge rött ännu men det kommer..mensvärken gör så jag håller på att spy :P

haha ja bor du i sthlm så :P Haha vad rolig du är :P
    När börjar man md dom då? Under mens eller efter?
  • sugröret
    Ami84 skrev 2009-06-05 12:49:51 följande:
    jo det e precis det jag börjat med, som igår när hon sa det där ang ivf, sa bara åt min man att nu drar vi.Tror hon förstod piken då :D
    Hahah klockrent! :D
  • sugröret
    Buslängtan skrev 2009-06-05 12:51:06 följande:
    Godmiddag.Jag tror jag hade äl igår. Så vi fick till det.Jag vet ju inte om jag blir gravid denna gång heller men jag ger inte upp i alla fall.Sugrör: Testa er det är inget farligt, visst jag kan förstå att han har ångest, tänk om hans springare inte fungerar som de ska, då ger en man ångest.Jag vet att det är jobbigt, men samtidigt är det skönt att veta.Det är förjävligt att de har tagit tillbaka lägenheten, hur kan de bara göra så?Ami: Svärmödrar är så där, de gillar inte att se att deras små pojkar har blivit egna individer och inte hänger vid tutten på mamma längre.( lyssnar och gör allt hon säger) Utan har ett eget liv och att det inte är Mamma som är kvinna nr 1 i hans liv längre.De är jättejobbiga. Men de vänjer sig och då blir dom bättre lovar.
    Mm ska ta det med honom senare..hinner inte träffas ensamma något nu innan vi ska till nynäs. Saknar honom..vet inte vad det är med mig :P
  • Licens To Kiss
    sugröret skrev 2009-06-05 11:35:59 följande:
    Aa får se om gubben ens vill ha barn längre..eller om han ens velat :S Han verkade ju som sagt rätt kluven..och som vårt liv ser ut nu så passar inte ett barn in Gud,allt har bara rasat på en vecka..en jävla vecka
    Ojoj okej! Ta err odentligt snack med honom.
Svar på tråden En tidig 2010 planeras... Häng på så följs vi åt... del.2