Inlägg från: J e n n i e |Visa alla inlägg
  • J e n n i e

Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby

Hmm.. hur ska jag göra?? Jag sålde ett plagg den 2/6 och har fortfarande inte fått in några pengar. Jag skrev att jag ville ha pengar på kontot senast 3 dagar efter avslutad auktion och jag har skickat 3 påminelsemejl men har inte fått något svar! I det sista mejlet skrev jag att om jag inte fått in några pengar till spå fredag (imorgon) så lägger jag ett negativt omdömme och lägger upp plagget igen.

Grejen är att personen har över 300 positiva omdömmen och "bara" 19 negativa. Jag är oxå rädd att få ett negativt som hämd. Samtidigt känner jag att nu får det f-n räcka. Jag ska inte behöva påminna som jag gjort lixom.

Om jag lägger ut plagget igen, och personen efter många om och men betalar, måste jag avbryta annonsen då eller är köpet hävt när jag lägger upp auktionen på nytt?

• J e n n i e
    Smilla1976 skrev 2009-06-11 21:08:09 följande:
    Jättesvårt, du får känna efter hur du vill göra! Är det värt ett hämndomdöme, inte säkert att du får ett, men ändå.. Jag har tagit ett sådant en gång för jag var sååå irriterad på säljaren för det var han som gjorde fel. Samtidigt så kan man ju inte få hålla på hur som helst!Kreditera auktionen hos T genom att ange auktionsnumret och sen det nya numret när du lägger auktionen igen.. Skulle köparen betala in senare får du väl betala tillbaks pengarna.. Men det tror jag inte händer..Lycka till!
    Jag kanske struntar i att lägga negativt då. Jag har bara 61 omdömmen och är rädd att ett negativt drar ner mitt procenttal massor. Samtidigt är det så synd för han är ju värd ett negativt omdömme lixom..
  • J e n n i e

Fy SATAN va trött jag blir!!! Har ju en köpare som inte har betalat för en auktion som gick ut den 2/6. Efter 10 dagar hör han av sig och vill betala. Då har jag redan mejlat tradera så att de kan ta bort provisionen och annan kostnad rörande den auktionen då affären inte genomfördes. Mejlar till köparen att affären är hävd och att jag lagt upp auktionen igen.

Så får jag ett mejl idag att han har betalat för linnet. Eftersom jag inte fått några nya bud på linnet så går jag in på tradera och avbryter annonsen. Mejlar detta till honom och skriver att det inte syns någon överföring än men det kan ju ta en dag eller två om vi har olika banker.

Då skriver f-nskapet att han råkat mejlat fel!! Han menade alltså att han betalat en annan auktion. SUCK säger jag bara!! Så nu har jag fått lägga upp auktionen en tredje gång! Bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

• J e n n i e

Om du bokar frakt med DHL genom tradera så blir det MYCKET billigare! Fast i det här fallet så tror jag att det blir billigare ändå att skicka med posten.

• J e n n i e
    crimson skrev 2009-06-15 21:01:25 följande:
    Jag hade en auktion som gick ut 31 maj. Skickade ut vinnarmail direkt till köparen. Jag har skrivit att jag vill ha betalt inom 3 dagar och den 4 juni skickade jag ett påminnelse-mail. 5 juni fick jag svar där köparen skrev att hon hade vart bortrest och att hon skulle fixa det under kvällen, eftersom hon hade så många bra omdömen skickade jag byxorna med resten av skörden. Den 12 maj hade jag fortfarande inte sett någon betalning och mailade återigen och skrev att jag hoppas att jag har pengarna på mitt konto snart eftersom jag har skickat byxorna oxå...13 maj mailade hon och bad om kontouppgifter igen och jag svarade direkt. Jag har fortfarande inte fått några pengar, och inget mer mail.... What to do??
    Jaa du.. Men _vill_ ju inte ge negativt.. Men mejla henne igen och skriv att du ska ha pengarna på kontot SENAST "då och då" annars ger du negativt omdömme. Det brukar få fart på de lataste personerna..
  • J e n n i e
    Familjetrollet skrev 2009-06-16 08:14:04 följande:
    jag har oftast haft 3 dagar,ibland har jag 12 dagar eller 7 dagar om det är samlarsaker.auktionerna har avslut på kvällen om det är en vardag
    Men visst får man betala extra om man tar kortare eller längre än 7 dagar?
  • J e n n i e
    Familjetrollet skrev 2009-06-16 08:33:41 följande:
    J e n n i e skrev 2009-06-16 08:23:26 följande:
    nix,summan skilljer beronde på hur många bilder man har i auktionen,om man har extra tillval som bred/färgad rubrik osv
    Men åh! Fasiken va puckad jag är!!! Jag har alltid gått in på "välj tid och datum" och det kostar ju 10:-. Inte sjutton har jag tänkt på att man kan ändra antal dagar precis ovanför! *Slår mig i huvudet och river mitt hår!!*
  • J e n n i e
    maadicken skrev 2009-06-18 21:19:38 följande:
    YES!! jag lyckades 29 auktioner uppladdade, och jag känner lättnaden. puh!
    Haha! Förlåt mig! Men din hund ser LAGOM glad ut över att stå modell
  • J e n n i e
    Ankmor skrev 2009-06-21 19:46:31 följande:
    Öhh, neeee - det är bättre att du skickar den till mig så kan jag ge den till min väninnas pojk! Totalt fyndpris!!!
    Ja det kändes som ett bra kap
  • J e n n i e

Tror ni att det finns en sånhär aktivitetsleksák som man sätter på ryggstödet i bilen på tradera? Då menar jag en sådan där det hänger ner grejer som barnet kan leka med från bilstolen? Jag har ingen aning om vad ´jag ska söka efter!

• J e n n i e
    Mitt livs lycka skrev 2009-06-22 20:34:40 följande:
    Åhh, en sån skulle jag också vilja ha! Ja, vad kallar man dom?! *lovar dock att inte konkurrera med dig på T om en! *
    Haha ingen fara . En sån kostar 299:- i leksaksbutiken och det är ju inte _så_ dyrt, men det är ju alltid trevligt att fynda

Sonen har fått en ny bilbarnstol. När han hade babyskyddet så satt det fast leksaker på själva handdtaget, men nu har han ingenting att leka med
  • J e n n i e
    summertime123 skrev 2009-06-22 21:04:51 följande:
    d finns lite billigare på babyshop.se om du köper via internet!
    T A C K!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • J e n n i e
    summertime123 skrev 2009-06-22 21:04:51 följande:
    d finns lite billigare på babyshop.se om du köper via internet!
    Nu har jag beställt en
  • J e n n i e
    modestyonly skrev 2009-06-24 11:53:41 följande:
    Min auktioner går superbra, kommer att sälja för mer än 1000 kr
    Till mig med!
  • J e n n i e
    pyret11 skrev 2009-06-25 21:00:12 följande:
    Är det nån som kan tala om vad w är för storlek i jens har aldrig hört den bokstaven.
    W = Waist (ursäkta stavningen) som betyder midja på svenska om jag inte är helt ute och cyklar?
  • J e n n i e

Nu har jag slängt ut locktången som bara ligger och skräpar i lådan. Tog kort auktion (3 dagar) eftersom vi åker till Gotland på fredag. Skrev även i auktionen att vi är bortresta mellan den 3/7 och 18/7, så att personen som bjuder hinner betala och jag hinner skicka tången innan vi reser iväg.

Jag vet att auktionsavsluttiden inte är den bästa men får jag utropspriset så är jag nöjd

Jag håller tummarna.

Svar på tråden Traderatråden nr 12 för oss som har tradera som hobby