Inlägg från: LinaRosell |Visa alla inlägg
  • LinaRosell

Kliar sig i hårbotten!!!!!!!!

min son kliar sig i hårbotten hela tiden. han har fått små sår av kliandet och jag vet inte vad det beror på, nån som vet??

• Svar på tråden Kliar sig i hårbotten!!!!!!!!
  • LinaRosell

skönt att veta att man inte är ensa;) Vi har 2 katter så jag funderar på om det är det som kan vara anledningen. Vi tog pricktest vid 2 måanders ålder efetrsom han hade problem med hyn då men det visade sig att han har atopisk hy och det har vi under kontroll med mjukgörande 2 ggr om dagen så det ska inte vara anledningen till kliandet. men han har skorv.. fast inte där han kliar sig.. hrrmmm skumt... hur ska vi lösa detta?

• LinaRosell

Vincent har atopisk hud men inga eksem.. precis som jag när jag var liten men det har växt bort=) han kliar sig bara ibland.. jag kan inte smörja emd mjukgörande i hårbotten, han har mycket hår...

• LinaRosell

däremot brukar jag ta lite Locoid på kvällen, flytande mildison typ som man masserar in i hårbotten=)

• LinaRosell

=) ja han har skorv men bara på toppen och fram på huvudet.. hn kliar sig på bakhuvudet.. funderar på att gå till vårdcentralen men ska kolla först om det lugnar sig=)

• LinaRosell

nja.. ibland kliar han sig men inget allvarligt.. tvättar honom fortfarande med milt babytvål...det var nog bara tillfälligt!

• LinaRosell

Vincent är också jättefin nu och har varot det sen han var 2 måandwer. då vi fick diagnosen atopiskt eksem och blev hemskickade från barnjour med mildison=) Vi fick också propyderm men använde aldrig den då den gjorde det värre.. Decubal funkade istället asbra!

Svar på tråden Kliar sig i hårbotten!!!!!!!!