Kliar sig i hårbotten!!!!!!!!
min son kliar sig i hårbotten hela tiden. han har fått små sår av kliandet och jag vet inte vad det beror på, nån som vet??
min son kliar sig i hårbotten hela tiden. han har fått små sår av kliandet och jag vet inte vad det beror på, nån som vet??
skönt att veta att man inte är ensa;) Vi har 2 katter så jag funderar på om det är det som kan vara anledningen. Vi tog pricktest vid 2 måanders ålder efetrsom han hade problem med hyn då men det visade sig att han har atopisk hy och det har vi under kontroll med mjukgörande 2 ggr om dagen så det ska inte vara anledningen till kliandet. men han har skorv.. fast inte där han kliar sig.. hrrmmm skumt... hur ska vi lösa detta?
Vincent har atopisk hud men inga eksem.. precis som jag när jag var liten men det har växt bort=) han kliar sig bara ibland.. jag kan inte smörja emd mjukgörande i hårbotten, han har mycket hår...
däremot brukar jag ta lite Locoid på kvällen, flytande mildison typ som man masserar in i hårbotten=)
=) ja han har skorv men bara på toppen och fram på huvudet.. hn kliar sig på bakhuvudet.. funderar på att gå till vårdcentralen men ska kolla först om det lugnar sig=)
nja.. ibland kliar han sig men inget allvarligt.. tvättar honom fortfarande med milt babytvål...det var nog bara tillfälligt!
Vincent är också jättefin nu och har varot det sen han var 2 måandwer. då vi fick diagnosen atopiskt eksem och blev hemskickade från barnjour med mildison=) Vi fick också propyderm men använde aldrig den då den gjorde det värre.. Decubal funkade istället asbra!