• Tingli

ta hål i näsan

jag vill ta hål i näsan..på näsvingen då så att säga.
    ni som gjort det..gör det jäkligt ont?
    hur gör dom?
    blir man mycke svullen efter?

jag har en piercing i läppen sen innan..den var inte så farlig å göra. men hört att i näsan är värre.

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Svar på tråden ta hål i näsan
  • scrubs

Hej!
    Då jag tog hål i näsan, så sköt dem hål med en pistol....sådan som de använder till att göra hål i öronen.
    Det kändes, men inget farligt.
    Det gick så fort att man knappt hann reagera.
    Men, det var tio år sedan...de kanske gör annorlunda nu.
    Lycka till!
    Jag har aldrig ångrat mig:)

• MattiViki

ta hål i näsan är som att ta hål i öronen. blev aldrig svullen, lite öm bara...
    det går till på samma sätt också..

• Mammut och Papput

Inte svullen, lite öm. Det gick fort och smärtan försvann direkt. Jag fick dock infektion i det hela och har idag - tio år senare en röd blobb på ena näsvingen som inte försvinner, ser ut som en stor finne. Helkul...

• DreadHead

För att ta hål i näsvingen använder man en sterilförpackad, laserslipad kanyl och ett mottagarrör, INTE pistol.

Det gör ont att ta hål, sen hur just du upplever smärtan beror på din dagsform och en massa annat. Svullen kan man bli, men det brukar inte bli så farligt.

• Tingli

ok..tack ni som svarat.

när jag piercade läppen blev jag skitsvullen efter. såg inte klok ut. alla läker ju olika fort å så...men tänkte höra mest bara hur ni upplevt de.
    jag ska gå till smycka å höra med dom när man kan ta hål, om dom gör de eller om man måste vänta tills hon som piercar kommer (hon kommer kanske 3ggr/år).

men vad tror ni att det kan kosta(på ett ungefär bara)?

• DreadHead

Vuoluterä 84 skrev 2009-04-01 20:38:35 följande:

ok..tack ni som svarat. när jag piercade läppen blev jag skitsvullen efter. såg inte klok ut. alla läker ju olika fort å så...men tänkte höra mest bara hur ni upplevt de. jag ska gå till smycka å höra med dom när man kan ta hål, om dom gör de eller om man måste vänta tills hon som piercar kommer (hon kommer kanske 3ggr/år). men vad tror ni att det kan kosta(på ett ungefär bara)?
    Antar att smycka inte har varken godkänd lokal för piercing, rätt utsustning eller erfaren personal. Risken finns att du drar på dig både blodsmittor och onödiga broskskador om du gör hålet på det sättet.
    Gå till en seriös studio istället och få det gjort ordentligt, så minskar du riskerna med onödig ärrbildning och annat otrevligt.

En nostril kan kosta nånstans mellan 3-500 kronor, beroende på vart du går.
  • AnnsoPannso

Jag gjorde min piercing i näsan med nål på piercing salong för typ 10 år sedan.
    Har hål i öronen också, gjorda med hålpistol. Hålet i näsan kändes nästan ingen jämfört med öronhålen. Och snabbt gick det också, visst det sved lite efter och man blev lite röd om näsan men mer var det inte
    Fast nu är ringen borta ;)

• Tingli
    DreadHead skrev 2009-04-01 20:44:32 följande:
    Vuoluterä 84 skrev 2009-04-01 20:38:35 följande: Antar att smycka inte har varken godkänd lokal för piercing, rätt utsustning eller erfaren personal. Risken finns att du drar på dig både blodsmittor och onödiga broskskador om du gör hålet på det sättet. Gå till en seriös studio istället och få det gjort ordentligt, så minskar du riskerna med onödig ärrbildning och annat otrevligt. En nostril kan kosta nånstans mellan 3-500 kronor, beroende på vart du går.
    mm ok. i smycka här har dom ett "speciellt" rum som de utförs piercing. då kommer det en tjej från stockholm som jobbar med det. hon gjorde min piercing i läppen, det blev bra
    jag betalade 500 för de i läppen..så då kan de nog kosta samma i näsan då.
  • Aiva

Hålet i näsan var den som gjorde mest ont av de piersingar jag gjort, har gjort navel, läpp, ögonbryn, tunga och öron. Dock jag gjorde mitt hål i näsan för kanske 12 år sedan, då med pistol. Det gör mindre ont att göra med nål. Men kostar mer och då måste du gå till en piersingstudio. Riktiga piersare har dock bättre koll på hur och var man ska ta hålen.
    Lycka till!

• DreadHead

Vuoluterä 84 skrev 2009-04-01 20:48:04 följande:

mm ok. i smycka här har dom ett "speciellt" rum som de utförs piercing. då kommer det en tjej från stockholm som jobbar med det. hon gjorde min piercing i läppen, det blev bra jag betalade 500 för de i läppen..så då kan de nog kosta samma i näsan då.
    tjaa, det är väl bättre än den vanliga devisen med pistol och grejer, men tänk på att det är omöjligt att sköta hygienen utan godkänd autoklav, sterilrum och allt annat en studio ska ha. Om du vågar så chansa, men ha i åtanke att det kan uppstå onödiga komplikationer. En stor ful broskbubbla är inte så najs mitt i ansiktet...
Svar på tråden ta hål i näsan