• Tingli

ta hål i näsan

jag vill ta hål i näsan..på näsvingen då så att säga.
    ni som gjort det..gör det jäkligt ont?
    hur gör dom?
    blir man mycke svullen efter?

jag har en piercing i läppen sen innan..den var inte så farlig å göra. men hört att i näsan är värre.

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Svar på tråden ta hål i näsan
  • Tingli
    DreadHead skrev 2009-04-01 20:52:58 följande:
    Vuoluterä 84 skrev 2009-04-01 20:48:04 följande: tjaa, det är väl bättre än den vanliga devisen med pistol och grejer, men tänk på att det är omöjligt att sköta hygienen utan godkänd autoklav, sterilrum och allt annat en studio ska ha. Om du vågar så chansa, men ha i åtanke att det kan uppstå onödiga komplikationer. En stor ful broskbubbla är inte så najs mitt i ansiktet...
    nä förstår hur du menar. men jag bor långt ifrån nån studio...tråkigt. bor liksom i "bonnaland"..haha
    men jag har ju inte brottom å ta hål. så kan ju försöka kika efter bästa å närmaste studio....
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • DreadHead

Vuoluterä 84 skrev 2009-04-01 20:55:11 följande:

nä förstår hur du menar. men jag bor långt ifrån nån studio...tråkigt. bor liksom i "bonnaland"..haha men jag har ju inte brottom å ta hål. så kan ju försöka kika efter bästa å närmaste studio....
    Jag skulle verkligen rekomendera dig att gå till en riktig studio...jag piercar själv, och jag har sett så mycket skit komma från dessa frisörer/guldsmeder som slår hål i folk utan att riktigt veta vad de sysslar med..
  • Fiaflorist

Jag håller med dig DreadHead att man bör uppsöka en seriös studio med utbildad personal
    Att skjuta hål i brosk är inte lämpligt med tanke på att man i det fallet faktiskt gör hålet med själva smycket istället för en sylvass piercingnål... vilket innebär att när man skjuter dit ett smycke "spränger" man brosket istället för att få ett rent snitt med en piercingnål

Däremot kan man få både brosk knutor och ärrbildningar även när du väljer att bli piercad (även om risken är mindre)
    Det beror helt på hur du sköter din piercing och vilken typ av läkekött du har

• M86

Inte så farligt skulle jag vilja säga. Sticket går ju fort, kändes bara lite ömt efteråt. Ta absolut inte hål med någon pistol, dem är endast skapta för att göra hål i örsnibbarna med.

• mammaNena

jag har haft 2 hål i näsan. tog ut dem för ca 10 år sedan och har fortfarande 2 väldigt synliga hål :( trivdes väldigt bra med dom, i min tonår, men ångrar nu i efterhand då det fortfarande syns så väldigt mycket. Men håller med någon ovan talare, gå till en riktig piercare och gör det med kanyl (eller vad röret heter som de använder) blir en typ av kross skada annars, fick jag lära mig hos en piercare. Även hål i öronen ska göras på det viset.. så dit kommer jag ta min dotter när hon får för sig att hon ska ha hål i öronen!

• Olw

Jag tog hål i näsan för 18 år sedan....
    Shit vad länge sedan... är 32 idag.

På den tiden sköt man med pistol,det kändes som att ta hål i örat.
    Jag blev inget svullet eller så.

• lillie

Jag tog hål i näsan på en tatoo/piercingstudio. Det var jätteseriöst och bra, men det gjorde så fruktansvärt ont. Brrr. Sen tog jag ut mitt smycke för det ville inte läka riktigt, så har inget hål idag. Det växte igen eftersom jag inte hade hålet så länge.

• Rigmor Mortis

Jag svullnade inget alls och hade inte ont efter själva sticket (som iofs kändes en del, värst var dock att ögonen började rinna). Undvik att ta med pistol, gå till en riktig piercer.

• lillamye

Mammut och Papput skrev 2009-04-01 20:25:47 följande:

Inte svullen, lite öm. Det gick fort och smärtan försvann direkt. Jag fick dock infektion i det hela och har idag - tio år senare en röd blobb på ena näsvingen som inte försvinner, ser ut som en stor finne. Helkul...
    så har jag fått med trodde det först var infektion men tvädde så ofta som möjligt men inget hände har fortfarande som en knöl på åvansidan inte snyggt
  • mmelody

Jag gjorde också med en sån här pistol som man gör hål i öronen med, det känns ingenting när den väl trycks igenom, jag började bara gråta efteråt pga. tårkanalerna ;P haha.

• lillamye

jag gjorde med nål som det ska göras och jo det kändes sägs att näsan är det ömaste stllet att göra det på.

men efter har jag ej haft ont el så

• timalillah

Tog hål i näsan själv när jag var mkt yngre. Mitt blev ju lyckat men inget jag skulle säga till dig att gör man kan ju få en infektion inte så kul. Annars gör det nog inte mer ont än i örsnibben. Lycka till!!

• mysgravid

har gjort det.. var inga problem alls.. har flera piercingar förutom den..
    läker super och känns knappt!

• drever

näsan är nog värst hitills så jävla mkt hårt brosk som ska igenom , svullen jao precis som vilken piercing som hellst. Jag har tyvärr alldess förbra läkkött i näsan för min piercing har haft den i över 6 år men kan fortfarnade inte ha den ur mer än en timme för då växer hålet igen . Men go for it! så himla fi´nt med en liten pärla i näsan till och med min percing motståndare till mamma tyckte det var fint..

Svar på tråden ta hål i näsan