• Pistou

Flyttstädning - hur gör du?

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:8.5in 11.0in; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

En väninna som just har flyttat beklagade sig över hur trist det är att flyttstäda när man själv inte får njuta av det. Själv har jag flyttat fler gånger än jag kan komma ihåg och har alltid ansträngt mig för att städa ordentligt innan jag lämnar ifrån mig nycklarna för gott. Däremot har det varit mer regel än undantag att den bostad jag flyttat in i varit ostädad. Vad har du att säga om flyttstädning? Städar du eller ej? Hur tänker du?

People don't care how much you know until they know how much you care.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-01 23:44
    Jag har ingen aning om varför inlägget inleds med en massa underliga koder. Hoppas att det framgår vad jag ville ha sagt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flyttstädning - hur gör du?
  • basio

Vi städar alltid mycket noga, men själv råkade vi på en man som inte ens hade rengjort toalettstolen efter sig när vi flyttade in... vansinnigt äckligt. Han fick hosta upp en del pengar pga det.

Där mina föräldrar bor i Holland är det alltid så att det är de som flyttar in i huset som får anlita en städfirma för att städa huset/lägenheten, det är aldrig de som flyttar ut som städar.

• Tecken

Det är så tråkigt att flyttstäda, och så lätt att missa att rengöra någonstans - så jag betalar en städfirma. Då vet jag att det blir bra gjort!

• Tyche82

Vi städar själva, ordentligt och har aldrig fått några klagomål.

Däremot klagade vi senast vi flyttade. Det låg saker kvar i skåpen, ugnen hade massor med rester i "botten" och det var inte dammsuget. Äckligt!
    Sen hade dom missat en massa på besiktningen som vi tog hit vaktmästarna för att få med på protokoll och tog bilder.
    Jag betalar inte för den JÄTTE stora fetfläcken i köket, inte heller för hålen i dörrarna och det trasiga parkettgolvet. INTE en chans!
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • Catti41

Jag anlitar städfirma. Det roliga med att flytta är ju liksom att greja på nya stället, inte putsa på det gamla.

Det är dessutom värt varenda krona.

Dessutom förväntar jag mig samma standard på städet i den nya bostaden och jag klagar på ett ögonblick om så inte är fallet. (Och tjatar ihjäl hyresvärden i de fall det behövs, för att få städfirma eller hyresreduktion. Fotograferar och kontaktar Hyresgästföreningen.)

• Höströd

Städar jättenoga själv och ser till att familjemedlemmar hjälper till!!

• CeciliaB

Vi anlitade en städfirma sist vi flyttade hur skönt som helst verkligen, vi betalade 1800 för städningen samt garanti att de skulle göra om om de inte va godkännt, vi hade dock bara en tvåa men så skönt att slippa badrum och kök.....Sen kan man ju dra av 50% för hushållsnära tjänster med.....Såå skönt...

• Alicia05sMamma

Alt. 1, men jag städar allt själv.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • J o Vs mor

Alla lägenheter jag bott i har jag städat väldigt noga och blivit grymt besviken när det är inte är fallet när man flyttar in.

En gång klagade jag när jag flyttat in vilket var försent så att hädanefter kollar jag alltid noga att det är städat bl a bakom spis, toalett, fönster osv. En annan gång fick förra hyresgästen betala flyttfirman som städade för de hade verkligen inte städat efter sig!

• J o Vs mor

Glömde nämna att jag efter att ha flyttstädat min expojkväns lägenhet aldrig mer tänker göra ett sånt grovjobb själv. Därför betalar jag hellre en städfirma.

På städlistan kan man jämföra priser. Rekommenderas!

www.stadlistan.se

mvh

Svar på tråden Flyttstädning - hur gör du?