• flowergirl

Norsk mat?

Någon som gillar "brunost"? Är i Norge just nu och här äts det bruna osten som om den var smör! det är väl getost, eller? Tycker inte speciellt mycket om det... Var och köpte marinerade griskotletter igår, blev överraskad när jag stekte dem och upptäckte att det lukatde "konstigt", inte alls som marinaden i Sverige, fick slänga de för det gick inte att äta!... Sen har jag försökt köpa kyckling, eh hel "rå" kyckling som man kan dela och krydda själv.... har inte hittat nån än och jag har redan varit på de flesta norska affärer.... Nu är det strejk också så det är slut på toapapper, ris, ägg, ost, spagetti... och andra matvaror!!! Så nära Sverige men ändå så annorlunda!! jag vill hem!

• Svar på tråden Norsk mat?
  • flowergirl

ville bara skriva av mig lite

• Upptagen

Nämen! Brunost är ju underbart gott, och sen ska du se till att äta de nyfågna räkorna och all härlig lax! Finns inte godare! Byter gärna plats med dig, var i norge är du?

• katho

Jag gillar Norge! Jag hade också gärna bytt med dig. Tänk en våffla med brunost! Typisk norsk, da! Jag och mannen bodde i Norge för några år sedan och vi trivdes superbra. Men visst, Sverige och Norge är grannländer som är så lika, men ändå så väldigt olika ibland - på gott och ont!..

Hoppas att det blir bättre, så att du kan njuta lite av tiden i Norge också. Tänk "borta bra (men hemma bäst)"... Norge är ju ett väldigt vackert land, tycker ivarjefall jag, så om inte annat kan du väl njuta av naturen? . Fjäll, fjordar och hav.... (om det finns i närheten?...) Hälsningar från söta bror, som norrmännen ibland kallar Sverige. Sköt om dig! Ha de!

• cia75

Åh, Norge är sååå vackert!!!! *vill dit*

• Fru Majsan

Jag gillar också Norge men kan hålla med om att matkulturen inte är den roligaste där...reste runt i Norge på semestern för några år sedan och tyckte att det var väldigt svårt att hitta god mat - åtminstone på den norska landsbygden. Är man i Oslo är det förstås en annan sak...

• vadskajaghetadå

ja gillar bodö

• flowergirl

Är i Kongsberg, nära Dramen.... tycker det är fint här men maten kunde vara bättre... det finns inte verkligen inte mycket att handla här tycker jag... hittar inte¨isterband.. ingen sasicia eller andra korvar... och man får betala 65 kr för en falukorv.... hehe, jag klagar kanske lite mycket...Bor nära skogen så det är rätt fint

• oOoJOYoOo

Å jo då här har vi getost för jämnan då sambon är norrman ....dom har sina specialiteter..jag kan tycka osten är rätt god men inte för mycket av den

• Upptagen

sannispannisen: Jag gillar också bodö! Har halva släkten där!

• idefix

Det sämsta med Norge är verkligen maten.... Tänk fiskekakor... :( Usch.

Men annars är Norge underbar vackert! :)

Svar på tråden Norsk mat?