Inlägg från: Marline |Visa alla inlägg
  • Marline

Bästa tipsen på att lindra förlkylning??

Jag har köpt enchinagard som ska fungera bra. Visst fungerade det men inte bättre än det jag som vanligt gör då jag är sjuk; tar alvedon var 4:e h, suger på strepsils varannan (?) h och dricker te med honung lite då och då samt sover mycket. Med en dusch på den kuren brukar jag vara frisk efter ca 2 dagar. Enchinagard har för mig tagit längre tid.

• Marline

Anna M skrev 2009-04-02 19:18:05 följande:

Tack för era tips! Nässköljning låter läbbigt. Har hört att det är bra, men vågar man... haha Honung har jag nog inget hemma, men får bli en kopp varmt vatten då kanske :) Marline: kan man köpa enchinagard på apotek? Eller är det hälsokost som gäller?
    Hälsokost har det men jag tror även att jag såg det på apoteket häromdagen.
    Nässköljning är inte så läskigt som man först kan tro. Kör på det + det andra så blir du nog i toppskick snart :)
    Lycka till!

Förresten, får man fråga vad det är för spännande som händer i helgen?
    Sitter själv hemma med liten bebis så jag lever mest på att höra vad andra har för sig ;)
  • Marline

Anna M skrev 2009-04-02 19:36:26 följande:

Tack! Ska faktiskt ut på krogen i helgen. Har inte varit ute sen november tror jag :) Hem till en kompis först och äta o dricka gott. Så fökylningen hade taskig tajming :(
    Låter super trevligt. Förstår att du vill bli av med förkylningen. Jobba hårt på det så ska det nog gå bra. Om du är lite förkyld gör ju inget men jag förstår att du vill bli av med snor och feber. Alvedon var 4:e h är dock ett underverk mot feber och nässkölj mot snuva.

Ha så jätte kul i helgen!
  • Marline

Anna M skrev 2009-04-02 20:12:15 följande:

Nä, lite förkyld gör mig inget, men när man blir lite hängig osv blir det värre. Har en förmåga att alltid få näsblod varje gång jag är förkyld och använder nässpray.. Vill inte få det på dansgolvet :/ Men det blir nog bra. Lite vin kanske gör susen det med ;) Tack igen för svaret! Hoppas du får en mysig helg oxå.
    Ta en shot med jäger så fort du kommer ut på krogen! Det är den bästa medicinen mot allt! Du lär åtminstone känna dig pigg. Jäger innehåller, förutom alkohol, massa örter o dyl som är jätte bra mot det mesta.

Jobbigt om du blöder näsblod. Inte kul om man är ute och vill vara snygg. Hoppas du slipper det.

Ha de!
Svar på tråden Bästa tipsen på att lindra förlkylning??