• Deanna

CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!

Morrissey: Usch, vilket bakslag, ni som äntligen hade fått komma hem från sjukan! Måste kännas tröstlöst just nu, skickar lite styrkekramar!
    Hoppas ni hittar någon lösning på mat/kräkfrågan. Det är verkligen stressande när det inte funkar med maten. Funkar det inte att amma honom längre?

numberone: Hoppas verkligen att du kan få hjälp så att du kan få tid att njuta av nästa bebis också och inte bara stressa!
    Eftersom du kommer att behöva lägga mycket tid på det nya barnet när det kommer och om du ska snittas kommer du ju inte kunna bära på ett tag, kanske det kan vara en ursäkt för att börja vänja din sambo redan nu att ta mer av ansvaret tex på nätterna för att öva?

hjärterum: Vad jag förstår vill du ha en försäkring som ger dig ersättning ifall din son får en neurologisk diagnos. Tyvärr är detta knappast möjligt, dels för att även om han inte är diagnosticerad än så finns ju misstanken där, det finns säkert remisser tex från BVC (försäkringsbolagen kan kolla med BVC), men framförallt för att inget bolag ger ersättning för cp-skador och liknande som uppstått under graviditeten på en normal försäkring!
    Hos vissa tex hosTrygg Hansa kan man iofs teckna en särskild extraförsäkring för dessa sjukdomar/skador som aldrig annars ersätts, (denna försäkring är kopplad till vänta barnförsäkringen), men den ger endast ett engångsbelopp på typ 100 000 kr...

OM din son har en skada så är det enklaste att försäkra honom via en facklig gruppförsäkring som gäller hela familjen och som inte kräver hälsodeklaration...

• Deanna

EN VARNING!

Jag har valt att vara anonym för alla utom de jag har lagt till i min gästbok (förhoppningsvis har jag kommit ihåg att lägga till alla i denna tråden!)
    Av en slump upptäckte jag idag att min sida, min blogg, mina foton etc som jag låst för övriga personer, stod helt öppen pga av att plusmedlemskapet inte gällde längre.

Familjeliv har inte skickat ut någon som helst påminnelse om att PLUS-tjänsten skulle gå ut och att de då låser upp ens sida så den blir tillgänglig för alla....och går man in i statistiken ser man att det ändå är kanske 5 oinloggade gäster som varit inne varje dag...

Blev enormt irriterad på detta, men insåg att jag bara kunde välja på att omedelbart betala, eller radera hela profilen....så det blev till att akut langa fram Visakortet.

Jag har inte ens funderat på att medlemskapet höll på att gå ut då de ju skickar ut sin j-a tidning och det var inte längesedan den kom.

Någon annan varit med om detta? 

• Deanna

Numberone: Om hon grinar illa och blir ledsen, kan det inte vara pga reflux? Krya på er!

Mrs Ekka: Hoppas ni får rätsida på Alvins kräkningar.

Jag har skrivit till Familjeliv och klagat på hanteringen i samband med att plustjänsten går ut...

• Deanna

Usch vad jobbigt med alla kräkproblem. Mrs Ekka, kräktes Alvin innan också eller har det kommit med knappen? Vi är ju lite från och till ang att sätta knapp som komplement men eftersom han redan har problem med reflux (småkräker dock bara och i perioder är det bättre)
    så vill vi ju inte riskera att det blir värre...

Numberone: den finns ju också en grendelarsele till pandan som alternativ till grenstoppet. Vi tyckte den var sådär bra men man kan ju pröva...

UlricaA Oj vad mycket gips, vilket tålmodig kille! Och vilka fina bilder! Hur lång tid är det kvar av gipsningen?

Adams Family:  Vår kille kunde inte heller ta ett steg i Walkern när han fick den, det var ganska segt i början och när han började förflytta sig var det  genom att hoppsa sig fram med bara med det ena (bästa benet) men efter tre inställningsomgångar (med ett par månader emellan) lyckades konsulten ställa in den på ett bra sätt  och helt plötsligt började han springa i korridoren på HMC! Nu är vi så himla glada för den, i alla fall ute. Inne är det lite klurigt för han har inte lärt sig svänga än.
    Hoppas att River kan komma igång och röra sig igen, men det finns väl alla chanser till det nu!

• Deanna

ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN!

Igår  framför TV:n släppte vår lille kille händerna från golvet och satt helt fritt alldeles själv!

Och idag har han gjort om bedriften, flera minuter i taget innan han har stupat. Det är svajigt men ändå! Det är precis som om en pollett ramlat ner. Jag har lagt ut filmbevis i mitt galleri

Det är kanske ett halvår sedan han lärde sig att stödja med händerna i golvet men det har nästan bara funkat framför TV:n under full koncentration framåt. Men nu kan han hålla en hand i golvet och leka med den andra

Förstår att det kommer att dröja länge innan vi kan sätt honom på golvet varsomhelst, men det är ju ett enormt steg framåt och vi är SÅ glada!

• Deanna

adams family: Läste om ostbågarna haha. Ja man får ju lite annan syn på det där vad barn ska äta när de är underviktiga, jag trodee jag skulle bli en ordentlig hälsomamma men här är det glass var dag! Och söta energybars till mellis.

Mrs Ekka: Vad skönt att ni fått en ordentlig utredning och är hemma igen. Och , inte minst, att det är bättre!

Morrissey: Det finns väl färdiga lösningar annars, ex Otto Bock har en joggingvagn som kan kopplas till en cykel. Fast det blir ju bara till ett barn och ni ska kanske ha båda i en?
    HMC måste ju kunna hjälpa till med något färdigt om de inte bygger om av säkerhetsskäl.

Vår vanliga cykelsadel går att luta rätt mycket bakåt typ 20 grader, fast det är kanske inte tillräckligt.

• Deanna

Aha, jag hade missat lägga till video i min navigeringslista...

Morrissey: Den är säkert superdyr- det är alla hjälpmedel, det är helt absurt- men ni kanske kan få den som en hmc-vagn då ? Hade ju varit supersmidigt att kunna använda den som en vagn också för annars får man ju bära barnet om man tex stannar vid en affär med cykeln.
    Andra barn jag vet på  dagis som inte satt bra i vanlig vagn har ju fått vagnar från Otto Bock...?
    Vad har ni för vagn nu, har ni fortfarande liggdelen då?

• Deanna

Busan71: Välkommen hit! Hoppas du kan få uppmuntran här

AnnaSC: Vad härligt att A fick en bra tvåårsdag! Han är ju stora killen nu!
    Men vilken knasig kompis, man undrar ju verkligen vad folk har i huvudet ibland?
    Fast generellt tycker jag att människor runtomkring verkligen anstränger sig att tänka ut saker som kan funka.

Malinneli: Grattis till Neli! Vad tufft med en elbil! Var köper man det?

• Deanna

Är det någon som ska till mässan i Göteborg morgon?

Vi kommer vara där på eftermiddagen.

Svar på tråden CP-prinsar och prinsessors skryt och infotråd nr 12!